Nie daj się oszukać - sprawdź paragon!

Podobnie jak poprzednie, kierowana jest do konsumentów, ponieważ to konsument decyduje o tym, czy ostatecznie bierze paragon.
Nowa akcja ma przede wszystkim zwrócić uwagę podatników, że obok paragonów fiskalnych sprzedawcy wystawiają też paragony niefiskalne. Są one wystawiane przed fiskalizacją kasy i nie powinny być przekazane kupującemu jako dowód zakupu, jeżeli sprzedawca jest zobowiązany do ewidencjonowania obrotów na kasach rejestrujących.
Dlatego właśnie Ministerstwo Finansów zwraca uwagę konsumentów nie tylko na egzekwowanie paragonu - prosi również o jego sprawdzenie.
Każdy paragon fiskalny zawiera charakterystyczne elementy, takie jak:
%u2022 centralnie umieszczony napis paragon fiskalny;
%u2022 NIP wystawcy, jego nazwę i adres;
%u2022 nazwę towaru lub świadczonej usługi;
%u2022 cenę;
%u2022 logo i numer unikatowy kasy.
W przypadku niewydania paragonu, jak również wydania paragonu niefiskalnego przez podatnika, na którym ciąży obowiązek jego wystawienia, wartość podatku VAT z reguły i tak jest pobierana od konsumenta, który płaci podatek w cenie towaru lub usługi.
Przykładem branży, w której zjawisko paragonów niefiskalnych jest szczególnie zauważalne, jest gastronomia, ponieważ funkcjonuje tu często jako paragon tzw. rachunek lub paragon kelnerski.
Pamiętajmy, że paragon fiskalny jest dowodem uczciwie prowadzonej działalności sprzedawcy.
Otrzymany paragon fiskalny daje nam możliwość sprawdzenia, za co i ile płacimy, porównania cen proponowanych przez innych sprzedawców oraz zapewnia nam prawo do reklamowania lub zwrotu towaru.
Zachęcamy do wzięcia udziału w akcji poprzez żądanie wydania paragonu przy dokonywaniu codziennych zakupów.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany