PKP woli zburzyć niż remontować

Kładki dla pieszych nad torami linii kolejowych nr 140 i 151 na stacji PKP Nędza mogą zniknąć z krajobrazu, bo kolej zamiast je odnowić, woli zlecić wyburzenie. Obiekty są w złym stanie technicznym i nie można ich użytkować. Poseł Henryk Siedlaczek interweniuje w tej sprawie u ministra transportu.
Zaczęło się od działań wójta Nędzy. Anna Iskała, mając na uwadzę fatalny stan kładek, zwróciła się do śląskiego wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego o stwierdzenie ich właściciela oraz ustalenie stanu technicznego. Ten zakazał PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach użytkowania kładek oraz nakazał usunięcie nieprawidłowości w stanie technicznym.
Od wydanych decyzji PKP SA w Katowicach odwołały się do głównego inspektora nadzoru budowlanego w Warszawie, który jednak utrzymał w mocy decyzje śląskiego inspektora. Od decyzji tych PKP odwołały się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.
- Tymczasem - pomimo braku rozstrzygnięcia WSA - PKP zleciło w formie przetargu opracowania dokumentacji techniczno-kosztorysowej na rozbiórkę obu kładek. Kładki są jedynym bezpiecznym przejściem do dworca PKP w Nędzy. Rozbiórka spowoduje, że pasażerowie będą zmuszeni nielegalnie przechodzić przez tory lub korzystać z bardzo ruchliwej drogi wojewódzkiej nr 421, na której nie ma możliwości wybudowania chodnika. Ponieważ linia kolejowa Racibórz - Kędzierzyn Koźle i Racibórz - Rybnik przecina miejscowość Nędza, z kładek tych korzystają także mieszkańcy Nędzy, a szczególnie uczniowie Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Nędzy w drodze do szkoły - napisał poseł Henryk Siedlaczek w interpelacji do ministra transportu.
Poseł pyta też, czy ogłoszenie przez PKP w Katowicach przetargów na opracowanie dokumentacji techniczno-kosztorysowej na rozbiórkę przedmiotowych kładek przed wydaniem w tej sprawie wyroku przez WSA jest zgodne z prawem i czy pozbawienie jedynego bezpiecznego przejścia przez tory kolejowe jest właściwym rozwiązaniem, zwłaszcza że koszty rozbiórki i dokumentacji z tym związanej okazałyby się wyższe niż koszt remontu tych kładek lub porównywalne?
opr. w
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany