Najniższa oferta w dziejach miasta

Sporo emocji wzbudziło dziś rozstrzygnięcie przetargu na emisję spotów reklamujących raciborskie przedszkola. Jako że konkurencja powoływała się w swoich publikacjach na wydawcę portalu naszraciborz.pl, za celowe uznaliśmy opublikowanie naszego oświadczenia.
Przedmiotem zamówienia ze strony Urzędu Miasta była emisja od chwili podpisania umowy (lipiec 2011) do września przyszłego roku spotów telewizyjnych reklamujących raciborskie przedszkola. Pieniądze na sfinansowanie zadania magistrat pozyskał z UE (w projekcie zapisano 42 tys. zł brutto).
Ogłoszenie o przetargu zostało opublikowane w biuletynie informacji publicznej Urzędu Miasta (www.bipraciborz.pl). Każdy, kto tylko dysponuje dostępem do Internetu, miał zatem możność zapoznania się z jego treścią i złożenia oferty.
Oferty złożyły dwie firmy: Raciborskie Media Ireneusz Burek, wydawca portalu raciborz.com.pl oraz Fabryka Informacji s.c., wydawca portalu NaszRaciborz.pl.
Pierwszy oferent skalkulował koszt ponad rocznej usługi na 1 zł netto + 23 proc. VAT, Fabryka Informacji s.c. zaś na 15.000 zł netto + 23 proc. VAT (1000 zł netto miesięcznie).
Na koszt usługi skalkulowany przez Fabrykę Informacji s.c. wpływ miało szereg czynników, do których należą m.in. koszty wynagrodzeń pracowników, zakupu, utrzymania i konserwacji serwerów, alokacji, marża firmy itd. oraz fakt, że płatność, zgodnie z proponowaną przez Urząd Miasta umową, miała nastąpić z chwilą wykonania usługi, a więc we wrześniu 2012 r. Cena musi być również gwarancją odpowiedniego dotarcia do czytelników o czym niżej. Ponadto pozyskanie środków unijnych, przy zachowaniu konkurencyjności (przetarg), jest w interesie każdej z raciborskich firm i jej pracowników, gdyż w przeciwnym razie środki te trafią do innego miasta. Dodajmy, że w drodze bezprzetargowej promocją tego samego projektu zajmują się lokalne radio i telewizja.
Nie oceniamy przesłanek ani motywów, jakimi kierował się wydawca portalu Raciborz.com.pl. Jego oferta jest najniższa i nie podlega to dyskusji. Gratulujemy wygrania przetargu.
Pragniemy zwrócić uwagę na respektowaną przez nas zasadę lojalności wobec innych naszych klientów, głównie prywatnych, co oznacza, że w ofertach dla samorządów lub instytucji publicznych, nie wprowadzamy nadzwyczajnych obniżek cen. W naszej opinii, oferta reklamowa firmy powinna bowiem realizować zasadę równości wobec każdego z kontrahentów. Ma to również, naszym zdaniem, uzasadnienie w aspekcie podatkowym (podatek VAT). Nie wyklucza to oczywiście wsparcia medialnego a także rzeczowego – lecz tylko z prywatnych funduszy współwłaścicieli spółki po opodatkowaniu – cennych inicjatyw społecznych o charakterze charytatywnym bądź non-profit.
Fabryka Informacji s.c. jest obecnie wydawcą portali NaszRaciborz.pl, NaszWodzislaw.com, CafeRybnik.pl oraz ViaPoland.com a także bezpłatnych tygodników Nasz Racibórz i Cafe Rybnik.
Naszą ambicją jest stworzenie RACIBORSKIEJ firmy medialnej o zasięgu regionalnym, tworzącej miejsca pracy dla mieszkańców przede wszystkim powiatu raciborskiego. Od chwili debiutu, w sierpniu 2008 r., udało nam się sporo osiągnąć.
Portal NaszRaciborz.pl w maju tego roku osiągnął rekordowe wyniki.
Zanotowaliśmy w tym miesiącu:
1. 394 tysiące odwiedzin (wizyt)
2. 2 315 974 odsłon
3. 82 953 unikalnych użytkowników (user).
Codziennie łączy się z nami od 7 do 8 tysięcy komputerów. Internauci składają nam w każdym dniu od 13 do ponad 15 tysięcy wizyt.
Według stron monitorujących ruch w sieci, portal NaszRaciborz.pl ma obecnie największą liczbę użytkowników.
Źródło: speedtest.pl (dane na 24.06.2011)
NaszRaciborz.pl – 6810 unikalnych użytkowników
Raciborz.com.pl - 4490 unikalnych użytkowników (według alexa.com na Raciborz.com.pl przypada 57,80 proc., na p24.raciborz.com.pl 20,69 proc., na inne subdomeny, np. lo1.raciborz.com.pl, RTP Unia Racibórz, KP Unia Racibórz 21,51 proc.)
nowiny.pl (Nowiny Raciborskie, Nowiny Wodzisławskie, Tygodnik Rybnicki) – 4266 unikalnych użytkowników
Ranking polskich portali według alexa.com
1. Google Polska
2. Facebook
(…)
2219 NaszRaciborz.pl
(…)
3624 Raciborz.com.pl
3646 nowiny.pl
Regularnie co tydzień wydajemy tygodnik Nasz Racibórz oraz Cafe Rybnik w łącznym nakładzie 20 tys. egzemplarzy. Źródłem przychodów firmy są przede wszystkim usługi reklamowe świadczone głównie na rzecz prywatnych firm a także, w mniejszym stopniu, samorządy. Poza dotacją z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację zadania Nasz Racibórz – Nasza Ekologia nie otrzymujemy żadnych innych dotacji na naszą działalność z środków publicznych.
Konkurencja o NaszRaciborz.pl
Czytaj TUTAJ (nowiny.pl) oraz TUTAJ raciborz.com.pl
Grzegorz Wawoczny
Redaktor naczelny
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany