Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności3 kwietnia 201109:05

Radny chce kusić SMS-em

Radny chce kusić SMS-em - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Miejski serwis SMS-owy to zdaniem radnego Dawida Wacławczyka (NaM) recepta na słabą promocję miejskich imprez. - Skuteczność takiej reklamy jest bardzo wysoka. W działanie takiego serwisu można z pewnością zaangażować także sponsorów i sektor prywatny, co udało się w Katowicach - przekonuje rajca.

- Jednym z problemów raciborskiej kultury a także rozrywki i sportu jest notoryczny kłopot z reklamą i promocją imprez, z tym, że informacja o imprezach nie dociera lub w zbyt małym stopniu dociera do potencjalnych odbiorców. To jak wiadomo skutkuje słabą frekwencją i często słabymi wynikami finansowymi organizowanych imprez - przekonywał na sesji radny, na co dzień właściciel Przystanku Kulturalnego Koniec Świata, organizator imprez. Jego zdaniem magistrat powinien reagować na zmieniającą się dynamicznie rzeczywistość. - Jednym z takich działań może być uruchomienie nowego narzędzia - miejskiego serwisu SMS-owego informującego zainteresowanych mieszkańców o imprezach kulturalnych, sportowych i rozrywkowych. System taki działa już w wielu innych miastach Polski. Najbliżej nas – w Chorzowie (gdzie prowadzi go UM) i Katowicach, gdzie zajmuje się tym podmiot prywatny, w ramach akcji Rozkręcamy Katowice. Działanie takiego systemu jest bardzo proste: zainteresowani mieszkańcy albo turyści wysyłają jednego sms-a uruchamiającego bezpłatną usługę, dzięki której są stale powiadamiani o imprezach wybranego typu odbywających się w mieście - tłumaczył Wacławczyk.

- Jestem pewny, że w dzisiejszych czasach rozwiązania techniczne nie są żadnym problemem. Można tu zresztą skorzystać z doświadczeń sąsiadów z Chorzowa, gdzie system ten działa już od dwóch lat. Kwestia redakcji newsów i zbierania informacji z różnych jednostek i organizacji jest już rozwiązana dzięki działaniom pracowników Raciborskiego Centrum Informacji, którzy stale redagują comiesięczny informator drukowany w informatorze miejskim. Pozostaje więc tylko kwestia woli, znalezienia informacji i rozpoznania kwestii technicznych oraz finansowych. Wydaje się jednak, że reklama trafiająca bezpośrednio do konkretnych, zainteresowanych danym typem imprez osób to ruch, w który warto zainwestować. Skuteczność takiej reklamy jest bardzo wysoka. W działanie takiego serwisu można z pewnością zaangażować także sponsorów i sektor prywatny, co udało się w Katowicach - omawiał Wacławczyk.

Prezydent Mirosław Lenk nie wykluczył wprowadzenia serwisu. - Jeśli będzie to możliwe do sklonowania, to zrobimy to - oświadczył. - Z narzędziami nie ma problemu. To 14 gr. od SMS-a - dodał radny Tomasz Kusy, na co dzień dyrektor działu programowania rybnickiej firmy Sare, która oferuje system do wysyłki SMS-ów.

Urząd Miasta korzysta obecnie z systemu SMS-owego powiadamiania o załatwieniu spraw. Na przykład Wydział Spraw Obywatelskich wysłał w 2010 r. 4 500 (w 2009r. – 4 202) SMS-ów z informacją o możliwości odbioru gotowego dokumentu i dowodu osobistego.

(waw)

 

 

 

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 13.07.2025
18 lipca 202510:12

Nasz Racibórz 13.07.2025

Nasz Racibórz 11.07.2025
10 lipca 202521:57

Nasz Racibórz 11.07.2025

Nasz Racibórz 04.07.2025
4 lipca 202508:58

Nasz Racibórz 04.07.2025

Nasz Racibórz 27.06.2025
27 czerwca 202519:05

Nasz Racibórz 27.06.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.