Darmowe parkowanie pomoże handlowcom

Radny Michał Fita chciałby likwidacji strefy płatnego parkowania w Raciborzu. - To może być kolejny krok, który pomoże handlowcom. Bierzmy przykład z hipermarketów, one zapewniają darmowe parkingi swoim klientom i tam są ludzie - argumentował radny NAM-u.
- Cieszę się, że specjalna strefa ekonomiczna staje się coraz bardziej realna w naszym mieście. Ostatnio w mediach przeczytałem o obniżce czynszów dla handlowców. Jest potrzebny kolejny krok, bo handel w Raciborzu ma się coraz gorzej. Analizy firmy Incom pokazały, że strefa płatnego parkowania w Raciborzu szkodzi przedsiębiorcom, jej likwidacja może pomóc temu handlowi. Ludzie, parkując na chwilę, nie mają czasu, by się rozejrzeć. Bierzmy przykład z hipermarketów, które mają darmowe parkingi i klient jedzie tam, bo ma za darmo - argumentował swoją propozycję likwidacji strefy płatnego parkowania w Raciborzu radny Michał Fita. - To nie jest tak, że w hipermarketach parkingi są darmowe, tam zapłaci pan w maśle czy pietruszce - stwierdził wiceprezydent Wojciech Krzyżek.
- Strefa płatnego parkowania daje przede wszystkim możliwość zaparkowania klientom. Jeśli jej nie będzie, będą tam stawali mieszkańcy, a to nie poprawi sytuacji raciborskiego handlu - nie zgodził się z pomysłem Fity prezydent Mirosław Lenk. - To znaczy, że zdanie specjalistów z Incomu jest nieprawdziwe? - pytał Michał Fita. - Te badania były robione 6 lat temu - odpowiedział prezydent.
Ostatecznie Mirosław Lenk przyznał, że likwidacja strefy płatnego parkowania będzie możliwa, ale tylko wtedy, gdy w mieście będzie wystarczająca liczba miejsc parkingowych dla mieszkańców i gdy strefa ograniczonego parkowania sprawdzi się przy ul. Opawskiej. - Likwidacja odpłatności za parkowanie w centrum będzie miała tylko wtedy sens, gdy będziemy pewni, że nie zaparkują tam mieszkańcy - tłumaczył Lenk.
- To może wprowadźmy godzinę darmowego parkowania w całym mieście? - zaproponował Dawid Wacławczyk (NaM), który przyznał, że lokalni przedsiębiorcy twierdzą, że płatne parkingi nie są im pomocne. - Docelowo może być godzina, ale dopiero jak się sprawdzi strefa ograniczonego parkowania na Opawskiej. Ludzie muszą się do tego przyzwyczaić, nauczyć - odparł prezydent. - Kiedy możemy liczyć na tę darmową godzinę? - nie dawał za wygraną Michał Fita. - 2013? - dodał Wacławczyk. - 2012? - próbował skrócić czas oczekiwania Fita. - Edukujcie kierowców, niech nauczą się właściwego korzystania ze strefy ograniczonego parkowania, której pomysłodawcami są Ryszard Wolny i Artur Jarosz - zakończył dyskusję prezydent.
JaGA
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany