Kawa na ławę, czyli koszty kampanii

Raciborskie Stowarzyszenie Samorządowe Nasze Miasto (NaM) publicznie rozliczyło się z kampanii wyborczej przed wyborami w listopadzie 2010 r. Na agitację wydało blisko 32 tysiące zł pochodzące z wpłat od osób fizycznych. NaM postawiło głównie na plakaty, bilboardy i ulotki. Ma 4 radnych w mieście i 3 w powiecie.
Finansowanie kampanii wyborczej samorządowej jest w myśl przepisów jawne, a komitety mają 3 miesiące czasu na rozliczenie się z przychodów i wydatków. Sprawozdanie muszą złożyć na ręce komisarza wyborczego.
NaM to jedyne ugrupowanie, które zdecydowało się to uczynić publicznie, zamieszczając sprawozdanie na swojej stronie internetowej. W 20-letniej historii raciborskiego samorządu to pierwszy taki krok w stronę jawności.
Wpłaty od osób fizycznych 31.792,55
Wydatki na kampanię wyborczą 28.583,13:
Zużycie materiałów i energii 72,17
Odpłatne usługi obce 28.510,96
korzystanie ze środków masowego przekazu 3.233,00:
dzienniki i czasopisma 1.891,00
radio 1.342,00
wykonanie materiałów wyborczych 24.788,82
plakaty wyborcze 9.602,74
bilboardy 7.727,97
ulotki, plakietki, reklamówki itp. 7.166,73
inne (np. druki bezadresowe) 281,38
organizacja spotkań wyborczych (np. wynajęcie sali, sprzętu, nagłośnienie) 499,14
Dodajmy też, że wczoraj NaM podjęło następującą decyzję: Członkowie partii politycznych należący do stowarzyszenia (dziś w szeregach NaM takich nie ma) nie będą mogli zasiadać w dwóch organach statutowych RSS Nasze Miasto tj. w Zarządzie i Komisji Rewizyjnej. Ponadto osoby, które uzyskały status członka NaM w okresie krótszym niż 12 miesięcy będą pozbawione prawa kandydowania do organów statutowych stowarzyszenia. Oto zmiany w statucie RSS Nasze Miasto dokonane przez Walne Zebranie Członków.
opr. w
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany