Wydatki raciborskiej spółki od składowiska odpadów pod lupą prokuratury. 23,5 tys. zł wydano za obsługę dwóch konferencji prasowych

Raciborskie Centrum Recyklingu – R3 Racibórz Sp. z o.o., przedsiębiorstwo skarbu miasta prowadzące miejskie składowisko odpadów, wydało w latach 2023-2024 blisko 178 tys. zł na reklamę i promocję. Na liście wydatków jest - jak słyszymy od obecnego prezesa spółki - wydanie anonimowego biuletynu krytykującego opozycyjnych radnych i osoby krytykujące byłego prezesa tej spółki, a także obsługa za 23,5 tys. zł dwóch konferencji prasowych.
Anonimowy biuletyn pt. Z notatnika śmieciarza trafił do mieszkańców przed wyborami samorządowymi. Brak jest autora i wydawcy, jest za to ponad 30 stron krytyki tych, którzy krytykowali działania R3 i jej byłego prezesa, Jana Makowskiego.
Makowski - z nominacji Dariusza Polowego (obaj na zdjęciu powyżej, Makowski po prawej) - stanął na czele miejskiej spółki w styczniu 2022 r. Znany jest z licznych listów, polemik i wystąpień do mediów, w których spierał się z osobami krytykującymi działania R3. Chodziło o składowanie na wysypisku w Brzeziu odpadów zwożonych z innych regionów Polski. Spółka wystąpiła nawet z powództwem cywilnym przeciwko Romanowi Majnuszowi i Andrzejowi Markowiakowi.
Temat wydatków reklamowych R3 w czasie prezesury Makowskiego oraz biuletynu Z notatnika śmieciarza wypłynął wczoraj, 29.04., na sesji Rady Miasta. Radny Adam Witecki, jeden z bohaterów krytyki anonimowego śmieciarza, wystąpił do R3 o listę takich wydatków spółki w latach 2023-2024. Po jej otrzymaniu podzielił się treścią z radnymi. Ci nie kryją oburzenia. Przewodniczący Rady Miasta M. Lenk mówi wprost o paszkwilu za pieniądze miejskiej firmy.
Wątek wydatków reklamowych R3 bada też - z zawiadomienie obecnego prezesa Władysława Konopki - prokuratura. Jak się dowiadujemy, jeden z pracowników spółki przyniósł obecnemu szefowi zarządu paczkę z egzemplarzami Notatnika. Znalazł ją na terenie spółki. Pytał, co z nią zrobić. Po sprawdzeniu okazało się, że skład i druk sfinansowało Raciborskie Centrum Recyklingu.
Na liście wydatków R3 jest też m.in. blisko 23 tys. zł dla tyskiej spółki. W Tychach wydawano czasopismo Echo Raciborza, w której reklamowały się miejskie przedsiębiorstwa w czasie, gdy prezydentem był Dariusz Polowy. Każdy z numerów promował byłego prezydenta i jego działania. Wydawnictwo, mające też swoją stronę www, zniknęło z przestrzeni medialnej po przegranych przez Polowego wyborach.
W samym 2024 r. lokalna rozgłośnia radiowa otrzymała ponad 42 tys. zł za emisję reklam, a wydawca lokalnych tygodników 20 tys. zł za treści informacyjno-promocyjne. Jest też obsługa konferansjerska za 2500 zł.
23 550 zł za przeprowadzenie dwóch konferencji prasowych zainkasował od miejskiej spółki R3 w Raciborzu były dziennikarz TVP a dziś jednej z prawicowych stacji telewizyjnych.
Komentarze (10)
Dodaj komentarz