Jacek Wojciechowicz: sześć najważniejszych inwestycji drogowych dla Raciborza na pięć lat kadencji [mapy i plany]
Przedstawiam Państwu zadania, jakie staną się moim priorytetem w celu znaczącej poprawy układu komunikacyjnego, dostępu do A1 i A4, a także zwiększenia atrakcyjności miasta dla inwestorów i nowych mieszkańców. To drogowy program na szóstkę!
1. Węzeł Piaskowa, nowy most na Uldze i zakończenie prac nad dokumentacją dla obwodnicy do Sudoła z nowym układem komunikacyjnym przy Rafako
To absolutny priorytet, który pozwoli udrożnić ruch na trasie Racibórz-Rybnik i dalej do A1 poprzez węzeł Piaskowa i nowy most na Uldze z nową drogą do Brzeskiej oraz Rybnickiej (DW 935). Węzeł Piaskowa to również początek wschodniej obwodnicy wzdłuż Ulgi, prowadzonej na wysokości Płoni do Sudoła. W obu przypadkach liderem prac projektowych jest miasto Racibórz. Trzeba je przyśpieszyć i przygotować montaż finansowy zadań. Na wysokości Rafako konieczne jest przebicie Łąkowej celem zwiększenia gospodarczej atrakcyjności tego obszaru.
Węzeł Piaskowa, most na Uldze oraz włączenie do układu komunikacyjnego Brzeska (droga Racibórz-Lubomia) i Rybnicka DW 935 (droga Racibórz-Kornowac-Rybnik), źródło esim Racibórz
Planowany przebieg wschodniej obwodnicy jako drogi krajowej od węzła Piaskowa w kierunku Sudoła (źródło UM)
2. Obwodnica Markowic
Obwodnica Markowic, modernizacja ulicy Gliwickiej (DW 919) oraz drogi na Łęg-Zawadę Książęcą-Ciechowice (DW 915) z włączeniem do budowanego nowego mostu Grzegorzowice-Ciechowice (w miejsce przeprawy promowej). Szybkie dokończenie procedury zmiany planu, rozpoczęcie prac dokumentacyjnych i przystąpienie do montażu finansowego zadania. Proponowany przebieg obwodnicy Markowic na planie (źródło UM). Inwestycja odciąży centrum dzielnicy, pozwalając na modernizację tzw. ryneczku.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach przystąpił do budowy mostu na wysokości Ciechowic-Grzegorzowic, już dziś istnieje potrzeba skorelowania go z układem komunikacyjnym Raciborza poprzez remont DW 915
3. Przebudowa skrzyżowania na mycie
Przebudowa skrzyżowania Jana Pawła II-Bogumińska-Opawska (tzw. myto). W porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (DK 45) oraz Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach (DW 916) szybkie konsultacje i wybór rozwiązania – rondo lub budowa prawoskrętów.
Skrzyżowanie na mycie, odwieczny problem korków, trzeba w końcu wybrać rozwiązanie (rondo albo prawoskręty) i przystąpić do działania
4. Modernizacja ulicy Opawskiej
Modernizacja ulicy Opawskiej na odcinku od sądu do placu Konstytucji 3 Maja, ze ścieżką rowerową i wydzieleniem miejsc parkingowych. Uważam, że Racibórz potrzebuje reprezentacyjnego ciągu komunikacyjnego łączącego centrum z Nowymi Zagrodami.
Mam ogromny sentyment do dawnego Raciborza. Opawską pamiętam jako reprezentacyjny trakt, z licznymi sklepami, pełną ludzi. Trzeba jej przywrócić świetność
5. Przebicie ulicy Mickiewicza
Powrót do dawnego układu komunikacyjnego, czyli przejazdu od dworca do Rynku, połączone z gruntowną przebudową drogi, budową deptaka, ścieżki rowerowej i miejsc parkingowych. Mickiewicza to w Raciborzu jedna z niewielu pięknych osi widokowych.
Sentymentalnie, ale sięgajmy do dobrych wzorców, tak jak dawniej Mickiewicza powinna znów przypominać reprezentacyjną arterię w mieście
6. Weekendowe remonty dróg
Stan dróg w mieście jest fatalny. Weekendowe remonty (od piątku 22.00 do poniedziałku 4.00) pozwolą uniknąć korków. Przy wyłanianiu wykonawców inwestycji drogowych chcę położyć nacisk na jakość i szybki termin realizacji. W zakresie organizacyjnym zamierzam wzmocnić kadrowo Wydział Dróg Miejskich. Miasto nie potrzebuje etatów propagandystów, lecz fachowców od dróg, którzy szybko i sprawnie poprowadzą postępowania dokumentacyjne oraz przetargowe, a także zapewnią koordynację prac, tak by uniknąć uciążliwości dla kierowców.
Deklaruję pełne wsparcie dla Starostwa Powiatowego przy remoncie mostu na Piaskowej.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.