Racibórz Gminą na Piątkę. Czwarty wynik w kraju

- W tegorocznym raporcie Gmina na piątkę! Dobre praktyki w obsłudze przedsiębiorców, opublikowanych przez SGH w Warszawie, Miasto Racibórz wypadło najlepiej pośród 113 gmin województwa śląskiego, a także osiągnęło czwarty najlepszy wynik wśród 714 gmin z całej Polski - chwali się Urząd Miasta.
W tamtym roku wynik był wyjątkowo słaby, w tym roku jest już znacznie lepiej. Czytaj: Raport z badania Gmina na 5! Słaby wynik Raciborza pod kątem obsługi inwestorów
- Raport Gmina na piątkę! Dobre praktyki w obsłudze przedsiębiorców, ocenia standardy w obsłudze inwestorów i przedsiębiorców w poszczególnych gminach. Pod uwagę brana jest między innymi sprawność i łatwość komunikacji, kontakt w języku angielskim w obsłudze inwestora zagranicznego czy dostęp do informacji z poziomu witryny internetowej - informuje ratusz.
Racibórz najlepszy w województwie
W tegorocznej edycji badania, najwięcej badanych gmin znajdowało się w województwie śląskim. Tym bardziej cieszy fakt, że Racibórz uzyskał najlepszy wynik (33 punkty) w tym regionie. W całej Polsce lepszą ocenę uzyskały tylko trzy gminy.
Zakres badania obejmował gminy o najwyższych ocenach (klasy A i B), według wskaźnika Potencjalnej Atrakcyjności Inwestycyjnej dla Gospodarki Narodowej opracowanego przez Instytut Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie – PAI. - cytat z opublikowanego raportu.
Komunikacja, dobre praktyki i odpowiedź na współczesne wyzwania
Tegoroczny raport obejmuje zarówno sprawy stricte związane z obsługą potencjalnych inwestorów i przedsiębiorców, jak i podejście do wyzwań związanych z wojną na Ukrainie, informowanie o aktualnych inwestycjach, czy dobre praktyki w obszarze wspierania interesariuszy gminy. Tegoroczny wysoki wynik Raciborza stanowi dobrą rekomendację dla przedsiębiorców i inwestorów, dla których sprawna komunikacja jest kluczowa.
Jak czytamy w raporcie: Głównym celem badawczym była ocena jakości obsługi potencjalnych inwestorów oraz przedsiębiorców przez Urzędy jednostek samorządu terytorialnego na poziomie gminnym. Zbadano drogę elektroniczną tego kontaktu – komunikację jednostronną, czyli dostęp do informacji z wykorzystaniem Oficjalnej Witryny Internetowej (OWI) oraz komunikację dwustronną, czyli kontakt za pomocą poczty elektronicznej.
Badania komunikacji dwustronnej zostały przeprowadzone w dwóch językach – polskim i angielskim. Badanie przede wszystkim dotyczyło typów interesantów gmin, jakimi są potencjalni inwestorzy i przedsiębiorcy. Uwzględniało ono także szerszy zakres obsługi elektronicznej ze strony poszczególnych urzędów, powiązany z szeroko pojętym aspektem społeczno-ekonomicznym funkcjonowania badanych jednostek samorządu terytorialnego.
Celem badania nie była analiza czy ocena wewnętrznych struktur poszczególnych Urzędów, jak i organizacja ich pracy. Badanie nie dotyczyło wpływu analizowanych czynników na sytuację ekonomiczną poszczególnych jednostek.
Cały raport dostępny jest TUTAJ.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz