Złamać obcas albo utopić się w błocie. Radna o bałaganie przy torach w Markowicach [FOTO]
Radna Justyna Henek-Wypiór podjęła temat fatalnego stanu nawierzchni chodników przy przejeździe kolejowym w Markowicach. Roboty zapowiadane jako tymczasowe trwają tu już ... sześć lat.
- W związku z zapowiadanymi remontami ciągów kolejowych w kierunku Raciborza, mam na uwadze również doprowadzenie do stanu używalności chodników dla pieszych, które bezpośrednio przylegają do torów kolejowych, a tym samym są już na terenie kolei - napisała w interpelacji do prezydenta radna Justyna Henek-Wypiór z Markowic. Problem dotyczy przejazdu kolejowego w tej dzielnicy. - Barierki zabezpieczające roboty tymczasowe stoją wzdłuż drogi głównej (wojewódzkiej) już około 6 lat, osłaniając dziurę w betonowej płycie, co nie tylko szpeci, ale również zawęża trakt pieszych - dodaje radna. Jak pisze, "przejście w butach na obcasach jest nie możliwe - trzeba iść poboczem szosy i wybrać "najmniejsze zło" czy na wysypanym kruszywie złamać obcas lub skręcić nogę czy też utopić się w błocie po przeciwległej stronie jezdni". Poza tym, jak wskazuje radna, chodnik przy ul. Gliwickiej (drodze wojewódzkiej) służy też jako ścieżka rowerowa, której wciąż brak. - Na odcinku torów kolejowych przejazd rowerem jest wręcz ekstremalny dla dorosłych, a co dopiero dla dzieci.
Stąd mój wniosek, o gruntowny remont nie tylko zaplanowanej rewitalizacji torowiska, ale przy okazji robót w tym rejonie, wykonania również bezpiecznego i stabilnego traktu dla pieszych i rowerzystów - napisała w interpelacji.
- Odpowiadając na interpelację złożoną przez Radną Rady Miasta Racibórz Panią Justynę Henek - Wypior dotyczącą naprawy poboczy oraz wykonania chodnika w obrębie przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Gliwickiej informuję, iż korespondencja w tej sprawie jest prowadzona z zarządcą drogi, tj. Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach, od 2012 r.
Wówczas sprawa dotyczyła uszkodzonej komory od strony centrum miasta. Tutejszy Urząd zobowiązał się, w celu przyspieszenia podjęcia prac remontowych, wystąpić do wszystkich gestorów sieci w celu zidentyfikowania infrastruktury znajdującej się w komorach i przekazać nieodpłatnie warunki zasypania zarządcy drogi wojewódzkiej. Teren ten jest silnie uzbrojony i prowadzenie jakichkolwiek robót drogowych wymaga uzyskania szczegółowych ustaleń dotyczących zabezpieczenia infrastruktury podziemnej. Dla obecnie odgrodzonego odcinka pobocza, znajdującego się bliżej centrum Markowic, Miasto Racibórz uzyskało już wymagane opinie i przekazało do ZDW w Katowicach w II połowie 2018 r. Zarządca drogi zobowiązał się do podjęcia prac związanych z zasypaniem uszkodzonej komory. Zapewniam, iż bezpieczeństwo mieszkańców dzielnicy Markowice jest priorytetową sprawą w związku z tym moją ostatnią korespondencję dotyczącą wykonania chodnika w obszarze przejazdu kolejowego kierowałem do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach 27 marca br. Oczekuję na zajęcie stanowiska przez zarządcę drogi. W sprawie budowy ścieżki rowerowej w ciągu ulicy Gliwickiej informuję, iż obecnie trwa budowa ciagu prowadzącego do Rezerwatu Przyrody Łężczok. Rozpoczęto działania w celu pozyskania terenów wzdłuż ul. Gliwickiej na działkach nr 253/1, 272/5, 22, 20, 23/4. Na rok 2019 me zaplanowano przeprowadzenia ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Gliwickiej przez przejazd kolejowy w kierunku Raciborza. Jednakże pragnę zapewnić, iż temat budowy ciągu w tym miejscu będzie poruszany podczas spotkań z przedstawicielami PKP PLK - napisał w odpowiedzi wiceprezydent Dominik Konieczny.
opr. w
Komentarze (0)
Dodaj komentarz