Reklama

Najnowsze wiadomości

Biznes16 sierpnia 201815:22

Jak dobrać gramaturę do odpowiedniego rodzaju ulotki?

Jak dobrać gramaturę do odpowiedniego rodzaju ulotki? - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Region:

O gramaturze słyszymy bardzo często właśnie w przypadku zlecania druku materiałów reklamowych. To właśnie grubość papieru, która przekłada się na jego wagę jest tak istotna dla jakości wydruku. Wbrew pozorom nie jest jednak tak, że im większa gramatura tym lepiej. Warto zapoznać się z możliwościami, a przy okazji dopasować do nich odpowiadającą im gramaturę. Oto co wybrać i jak, by cieszyć się ulotką skutecznie zachęcającą do nabycia oferowanych przez nas dóbr.

Ulotka klasyczna

Prosta, najczęściej spotykana i najtańsza. Kawałek papieru, zwykle w formacie A7, A6 lub DL, które są najbardziej poręczne przy rozdawaniu czy położeniu na ladzie w miejscach publicznych. Ulotka w stylu klasycznym to kawałek kartki zadrukowany z dwóch stron. Wybór gramatury ma tutaj duże znaczenie. Z pewnością nie powinniśmy decydować się na nic większego niż 130 g/m2. Grubość o czterdzieści gramów większa będzie zbyt sztywna i źle sprawdzi się w prostym rozdawaniu czy czytaniu. Sugerujemy zrezygnować z gramatury 115 g/m2, gdyż może być nieczytelna przez zjawisko przebijania.

Ulotka składana

Tutaj możemy już zdecydować się na nieco więcej. Wszystko zależy od tego jak duża będzie to broszura. Jeśli dość klasyczna, składana na trzy, to warto zaryzykować i znów wybrać gramaturę na poziomie 130 g/m2. Czasami możemy spróbować także nieco bardziej eleganckiej gramatury 170 lub wykorzystać ją tylko jako okładkę w ulotkach typu LUX. Ulotki składane zawsze powlekamy klejem z pigmentem białym, a więc sięgamy po papier kredowy. Warto przemyśleć kwestię matu czy połysku. Nie warto wybierać za to gramatury powyżej 200 g/m2, gdyż nie będzie ona zbyt łatwa do złożenia.

Ulotki z perforacją

Dość nietypowy, ale wciąż używany typ ulotek. Dobre drukarnie, takie jak drukarniaonline.pl stosują doskonałe techniki, by perforacja wyglądała na profesjonalną i była praktyczna. Takie ulotki najczęściej znajdują swoje miejsce na tablicach ogłoszeń, dlatego muszą być dość wytrzymałe na pogodę, a do tego możliwe do żłobienia. Dlatego w tym wypadku idealną gramaturą będzie 170 g/m2.

Ulotka jak pocztówka

Ulotki pocztówkowe zaczynają się właściwie od wspomnianej wyżej gramatury, jednak my polecamy wybrać nieco większą – 250 g/m2 lub 300 g/m2. Dlaczego? Dzięki temu będą wyglądały na bardziej profesjonalne, będą łatwe w żłobieniu i przetwarzaniu w taki sposób, w jaki tylko sobie zażyczysz. Warto zwrócić uwagę na jakość ulotek pocztówkowych, które są wytrzymałe i doskonale spełniają swoją rolę.

Wydrukowanie ulotki nie ogranicza się do napisania tekstu i kliknięcia przycisku drukowania. Musimy obmyślić całą koncepcję, rozłożenie graficzne oraz skuteczność pisma, które dopiero na odpowiednim papierze nabierze tego charakteru, o jaki nam chodzi. Dlatego warto dobrze wyjaśnić drukarzowi o co nam chodzi i skorzystać z pomocy fachowców na każdym etapie.

 

Autor: materiał partnerski, k.zdrojewska@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 19.04.2024
19 kwietnia 202421:56

Nasz Racibórz 19.04.2024

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Nasz Racibórz 05.04.2024

Nasz Racibórz 29.03.2024
29 marca 202415:21

Nasz Racibórz 29.03.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.