Prezydent i zastępcy do końca roku w starych butach
Obecny podział zadań i kompetencji prezydenta oraz jego dwóch zastępców utrzyma się do końca roku. Potem będzie zmiana. - Dopasowana do predyspozycji - dodaje prezydent Dariusz Polowy.
Na razie D. Polowy oraz zastępcy - I Michał Fita oraz II Dominik Konieczny przejęli zadania według klucza z poprzedniej kadencji. Prezydent zajmuje się tym, co M. Lenk, M. Fita tym, czym Irena Żylak a D. Konieczny tym, czym Wojciech Krzyżek.
Z nowym rokiem ma się to zmienić. Najmniej prawdopodobnie odczuje to D. Konieczny. Jego resorty są ściśle związane z gospodarką komunalną, planowaniem przestrzennym oraz inwestycjami.
Większych zmian można się spodziewać pomiędzy D. Polowym a M. Fitą.
Dominik Konieczny zajmie się sprawami prowadzonymi przez Wydział Inwestycji i Urbanistyki, Komunalny, Ochrony Środowiska i Rolnictwa oraz Dróg Miejskich. Jemu też podlegają PK, PRD, ZWiK i Zakład Zagospodarowania Odpadów.
Michał Fita przejął zadania Ireny Żylak. Realizują je Wydział Spraw Obywatelskich, Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Lokalowy, Gospodarki Nieruchomościami oraz Rozwoju (jest tu referat obsługi inwestora, pozyskiwanie i rozliczanie środków unijnych).
Prezydentowi Polowemu podlegają:
1) Wydział Organizacyjny;
2) Wydział Finansowy;
3) Wydział Spraw Społecznych;
4) Wydział Edukacji, Kultury i Sportu;
5) Referat Zamówień Publicznych;
6) Biuro Zarządzania Kryzysowego;
7) Straż Miejska;
8) Biuro Rady Miasta;
9) stanowisko ds. BHP i ochrony przeciwpożarowej;
10) Inspektor Ochrony Danych;
11) Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych;
12) stanowiska pracy funkcjonujące w ramach Biura Audytu i Kontroli
13) Biuro Obsługi Prezydenta;
14) Radca Prawny.
Prezydent zapewnia również właściwą organizację oraz funkcjonowanie systemu nadzoru i kontroli funkcjonalnej w stosunku do:
1) Ośrodka Pomocy Społecznej;
2) Ośrodka Sportu i Rekreacji;
3) Szkół Podstawowych, Zespołów Szkolno-Przedszkolnych, Przedszkoli i Żłobka;
4) Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej;
5) Muzeum;
6) Raciborskiego Centrum Kultury;
7) Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych
(w)
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany