Najnowsze wiadomości

Aktualności27 lipca 202205:36

Kolejne dwa szczyty na koncie strażaków z Samborowic i Krzyżanowic [FOTO]

Kolejne dwa szczyty na koncie strażaków z Samborowic i Krzyżanowic [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
Pietrowice Wielkie:

W sobotę, 23 lipca, o poranku grupa strażaków z Samborowic walczących o zdobycie Korony Gór Polskich zameldowała się na parkingu Rozdroża Izerskiego. Tym razem ich celem było wejście na Wysoką Kopę i Śnieżkę.

Wysoka Kopa jest najwyższym szczytem Gór Izerskich. Liczy sobie 1126 m.n.p.m i lokuje się na dziesiątym miejscu w hierarchii Korony Gór Polskich. Początkowe sobotnie plany druhów z powiatu raciborskiego zakładały zdobycie Śnieżki. Jednakże ze względu na warunki pogodowe zmienili plany i wybrali się na Wysoką Kopę.

- Wyprawę rozpoczynaliśmy w przelotnym deszczu, ale ostatecznie zza chmur wyjrzało słońce. Sama góra nie jest trudnym do zdobycia szczytem, jednak trzeba pamiętać o zabraniu odpowiedniej ilości płynów. Nam zapasy skończyły się przy zejściu, ale na szczęście znaleźliśmy źródełko, w którym napełniliśmy nasze butelki. Wysoką Kopę zdobyliśmy ostatecznie z uśmiechami na twarzy, a już po zejściu myśleliśmy już o niedzielnej wyprawie, której celem była Śnieżka - relacjonują strażacy z OSP Samborowice.

Druhowie z Samborowic niedzielną wyprawę rozpoczęli na parkingu przy wyciągu na liczący 1602 m.n.p.m szczyt Śnieżki. Szczyt ten jest nie tylko najwyższym wzniesieniem w Karkonoszach i Sudetach, ale także najwyższym w całej Republice Czeskiej. Niedzielna wyprawa druhów z Samborowic i Krzyżanowic rozpoczęła się szlakiem czarnym.

- Na Śnieżkę weszliśmy bardzo zmęczeni, gdyż towarzyszyła nam upalna pogoda. Byliśmy jednak bardzo szczęśliwi ze zdobycia kolejnej, trzeciej w wykazie góry wpisanej do KGP. Tym razem na szczyty wchodziliśmy z niezawodnym Adamem Muchą z OSP Krzyżanowice. Dodatkowo na szlaku spotykaliśmy wielu fantastycznych ludzi, z którymi odbyliśmy mnóstwo fajnych rozmów. Mamy nadzieję, że zebrane kontaktu wkrótce zaowocują, dzięki będziemy doświadczać nowych wyzwań. Otrzymaliśmy wiele słów podziwu i motywacji. Za nami już dziewiętnaście szczytów, ale już teraz planujemy zdobycie kolejnych - mówią druhowie z Samborowic.

Akcja strażaków z Samborowic ma na celu zwrócenie uwagi na choroby nowotworowe oraz zachęcenie do zapisania się do bazy DKMS.

Autor: OSP Samborowice, redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.