Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności12 września 200911:26

I ♥ SRC i co dalej?

I ♥ SRC i co dalej? - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Marka miejsca jest ważniejsza niż slogan, który ma je zdefiniować - tłumaczą eksperci ds. wizerunku. Racibórz nie ma jednak ani marki, ani sloganu. W magistracie o haśle promocyjnym miasta na razie nie myślą. Powstaje za to strategia rozwoju turystyki.

W czerwcu czytelnicy portalu naszraciborz.pl pasjonowali się ankietą na najlepsze hasło promujące Racibórz, którą opracowaliśmy wspólnie z Raciborskim Stowarzyszeniem Samorządowym Nasze Miasto (NaM). Wcześniej internauci mogli wymyślać własne slogany (wpłynęło ich 515!), a potem głosować na 10, zdaniem redakcji i NaM-u, najlepszych. Zanotowaliśmy 784 głosy. Wygrał Racibórz-coolturalne pogranicze. Drugie w kolejności, to Racibórz - mówimy po polsku, tańczymy po czesku, pijemy po niemiecku.

O zabawie już zapomnieliśmy, tak samo jak NaM zapomniał wydać obiecane pocztówki z najlepszym hasłem. O sloganie promującym miasto nie myślą też w magistracie. Nie ma takiego tematu. Wiceprezydent Wojciech Krzyżek zauważa jednak, że skoro w portalowej ankiecie wygrało hasło ze słowem cool, to znaczy, że jest cool, czyli dobrze, ale w turystykę jak najbardziej wierzy. - Mamy kontakt z inwestorami chcącymi budować u nas hotele - przekonuje, ale szczegółów nie zdradza. - Bądźmy poważni. Te firmy nie życzą sobie upubliczniania treści rozmów - kwituje.

- Zobaczymy, co o naszej turystyce napisze 2ba - dodaje z kolei prezydent Mirosław Lenk. Nyska firma, kosztem 36,4 tys. zł pozyskanych z UE, ma odpowiedzieć na pytanie, co jest marką - najlepszym produktem turystycznym Raciborza i jak go promować. Ratusz wiąże z tym opracowaniem duże nadzieje, bo pierwszy raz nad strategią pracują doświadczeni fachowcy. Na www.2ba.pl można przeczytać o ich sukcesach (pracowali m.in. dla Dolnego Śląska). Wcześniej o turystyce dyskutowały u nas lokalne gremia, od kulturalników po biznesmenów. W efekcie powstał zlepek pobożnych życzeń i nierealnych wizji, jak ta chociażby, wedle której Racibórz byłby świetnym miastem wypadowym w narciarskie kurorty Beskidów i Gór Opawskich.

Ponadto nigdy w Raciborzu nie było większych nakładów na promocję turystyki. Nie możemy sobie nawet stanąć koło Rybnika, który "bezczelnie" promował się niedawno bilbordami...w Raciborzu, wzbudzając konsternację raciborzan dostrzegających coraz większy dystans, jaki dzieli nas od sąsiadów z ROW-u. Trudno jednak o lepsze samopoczucie, skoro w przeliczeniu na mieszkańca promujemy się na poziomie Głubczyc, trochę lepiej od Kietrza, ładując pieniądze głównie w imprezy plenerowe - Dni Raciborza, Memoriał a od dwóch lat także w pożegnanie lata. Skok do przodu zrobił natomiast powiat. Nasze Starostwo hojnie czerpie z unijnych środków, m.in. na oznakowanie tras, czy medialną promocję unikalnej kultury ludowej podraciborskich wsi (np. Osterreiten).

- Będzie marka, będziemy się zastanawiać nad hasłem - kwituje dziś prezydent Lenk. Jeśli po tym zastanowieniu Racibórz będzie miał dobry slogan, to pozostanie jeszcze podjąć decyzję o nakładach finansowych na jego utrwalnie wśród mieszkańców Polski, a może i Europy. Bez tego bowiem cała zabawa nie ma sensu, choć sensowna wydaje się np. diagnoza, że nasze zabytki i cuda natury (Łężczok, Arboretum) mogą ściągać na weekend chociażby mieszkańców górnośląskiej aglomeracji. Na razie jednak mało kto z nich wie, co można zobaczyć w Raciborzu i okolicach, kończąc zwykle wojaże w Rudach. Dla naszych czytelników zaś najlepszą wizytówką Raciborza są kotły z Rafako i ZoZoLe z Mieszka, a kebabownie cieszą większym uznaniem od gotyckich zabytków.

(waw)

Wyniki ankiety na hasło promujące Racibórz (źródło naszraciborz.pl)

Możliwości + Szanse = Racibórz 2%    
Racibórz i mucha nie siada! 7%    
Racibórz - otwarte całodobowo 10%    
Racibórz - 100% dobrej energii 14%    
Racibórz - mówimy po polsku, tańczymy po czesku, pijemy po niemiecku 16%    
Racibórz - coolturalne pogranicze 20%    
Racibórz - Polska fantazja, Śląska solidność 13%    
Spełnij sny, Racibórz i Ty 10%    
Racibórz. Mały krok, Duży Skok 3%    
Racibórz - puść to w świat! 6%    
Suma głosów: 784

Jak reklamują się miasta i regiony

Mazury – cud natury (46 proc.)
Magiczny Kraków (32)
Gdańsk – tu się żyje! (30)
Wrocław – miasto spotkań (20)
Toruń – gotyk na dotyk (20)
Międzyzdroje – miasto gwiazd (18)
Karpacz – miasto pod Śnieżką (17)
Opole – stolica polskiej piosenki (16)
Częstochowa to dobre miasto (15)
Zakochaj się w Warszawie (14)
Mazowsze – serce Polski (12)
Oświęcim – miasto pokoju (11)
Świętokrzyskie czaruje – poleć na weekend (9)
Poznań – miasto know how (9)
Bochnia – miasto soli (8)
Ciesz się Cieszynem (7)
Zielona Góra – miasto przyszłości (7)
Bydgoszcz – bądź moim gościem (7)
Poznań i Wielkopolska – autentycznie wielka Polska (7)
Zamość – miasto idealne (6)
Lublin – miasto inspiracji (6)
Bielsko-Biała – miasto tworzą ludzie (6)
Chełm – miasto Wschodu warte Zachodu (6)
Kluczbork miodem płynący (6)
Tarnów – polski biegun ciepła (6)
Śląskie – pozytywna energia (5)
Katowice – miasto wielkich wydarzeń (4)
Małopolskie – smakowanie Małopolski (4)
Tychy – dobre miejsce (4)
Wschodzący Białystok (4)
Mysłowice... dobrze brzmiące (3)
Ruda Śląska – miasto otwartych możliwości (2)
GfK Polonia przeprowadziła sondaż 21 – 23 sierpnia na próbie 1000 Polaków powyżej 15. roku życia. Badani wskazywali trzy najlepsze według nich slogany. W nawiasie – procent osób, które wybrały dane hasło (źródło: www.rp.pl)

Co jest najlepszą wizytówką Raciborza - wyniki ankiety (źródło naszraciborz.pl)

zieleń, czyli parki i skwery 12%     
kebabownie 8%    
unikalne zabytki gotyckie 7%    
arboretum i Łężczok 10%    
mumia 8%    
puby 2%    
małe sklepiki 1%    
duchy z Młyńskiej 4%    
zamek 4%    
kotły z Rafako 23%    
Zozole albo czekoladki z Mieszka 22%    
Suma głosów: 598

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 26.04.2024
25 kwietnia 202419:33

Nasz Racibórz 26.04.2024

Nasz Racibórz 19.04.2024
19 kwietnia 202421:56

Nasz Racibórz 19.04.2024

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Nasz Racibórz 05.04.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.