2ba powie, co dla nas najlepsze
Nyska firma 2ba kosztem 36,4 tys. zł opracuje strategię rozwoju turystyki dla Raciborza. Rachunek pokryje Bruksela, bo miasto zdobyło na ten cel dotację z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 2ba pracowała już dla Sopotu, Szklarskiej Poręby, Ustki i Świdnicy.
Firmę 2ba (www.2ba.pl) tworzą Agnieszka i Leszek Nowakowie, obaj związani z branżą turystyczną. Pracowali m.in. nad markami dla Dolnego Śląska. Teraz będą budować turystyczną markę naszego miasta, które w ramach projektu "Racibórz-Krawarz bliżej" zdobyło unijne pieniądze na opracowanie strategii. To pierwszy taki dokument od czasu reaktywowania samorządów z początkiem lat 90. - Racibórz to historyczna stolica Górnego Śląska. Mamy świadomość, że ze swoimi zabytkami może stanowić ciekawe miejsce dla turystów. Pytanie tylko, na co konkretnie postawić, jak ściągnąć obieżyświatów - mówi wiceprezydent Ludmiła Nowacka.
2ba najpierw przeprowadzi badania wśród raciborzan zainteresowanych rozwojem turystyki (do pracy w grupie społecznej zaproszono hotelarzy, kulturalników, media oraz m.in. Antonio Cadau) a także grupy przynajmniej stu turystów odwiedzających nasze miasto. Ci drudzy ocenią to, co proponują im sami raciborzanie. - Badanie ilościowe ma służyć weryfikacji hipotez na temat oferty turystycznej miasta i jego wizerunku w grupie ogólnopolskiej - dodaje wiceprezydent Nowacka. Nowakowie ocenią też sami potencjał turystyczny miasta, w tym wszystko, co go obecnie tworzy, łącznie z dostępnymi materiałami w sieci. Ten etap prac zwieńczy raport. Efektem drugiego będzie strategia dalszego postępowania, wskazująca m.in. siedem markowych produktów. Do 31 stycznia z dokumentem zapoznają się radni.
(waw)
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany