| zzz 04-03-2010 07:00:52 |
Po co te zebrania? Chyba znowu tylko po to zeby sobie zrobić darmową reklamę. Wiadomo rok wyborów. |
|
| do zzz 08-03-2010 18:37:40 |
Po to by postanowić coś w sprawie Dożynek, Eko-Targów, Procesji Konnej itd. Gdybyś nie wiedział to one się co kilka miesięcy odbywają! A reklama, to myśle że Wójtowi gminy nie potrzebna! Najlepsza reklama to ta co dokonał dla Gminy, a było tego masa! Zanim zaczniesz głupoty pisać to się doinformuj wpierw! |
|
| Jorg 08-03-2010 20:56:12 |
Liczą się tylko Pietrowice, to taka wisienka na torcie wójta. A reszta wiosek to władze gminne maja gdzieś i radni tak samo. Przykładowo chodnik w Pietrowicach w kierunku Kietrza szeroki na 3m a nikt tamtędy nie chodzi, pokazówka jakich mało.A w innych wioskach jeśli w ogóle jest to ma max 120cm. W Pietrowicach drogi wyasfaltowane w innych miejscowościach są tzw dywaniki z lepiku (dziadostwo jakich mało). Remonty są dokonywane tzw własnym sumptem przez KOMUNA-lkę. Ale czego można wymagać gdy kasa jest potrzebna w na nowo budowane centrum targowe w GSie. Panie Antoni zostaw Pan tą Nędzę i wracaj bo giniemy.
|
|
| Jan 08-03-2010 21:54:37 |
To fakt,dla wójta to Pietrowice ponad wszystko, reszta wiosek to tzw. SPAM-zło konieczne...To, że są takie wąskie wręcz prowizoryczne chodniki po wioskach to część polityki prorodzinnej gminy. Bo faceci nie przechodzą obojętnie obok kobiet chcąc czy nie muszą się dotyknąć. A w Pietrowicach szerokie chodniki i tym samym mały przyrost naturalny hihi... |
|
| Sprostowanie 08-03-2010 22:06:46 |
Najlepszą reklama w powiecie jest to ile wójt zarabia ok 9600zł miesięcznie na rękę, więc to wszystko co robi, społeczeństwu się należy to jest jego z...ym obowiązkiem i łaski nikomu nie robi.
Eko targi, dożynki Procesja konna to są wydarzenia umiejscowione w Pietrowicach Wielkich a nie w gminie Pietrowice W.
|
|
| zzz 09-03-2010 07:46:51 |
Wójtowi reklama nie jest potrzebna to fakt bo nie ma drugiego takiego wójta w powiecie który tyle zarabia. Reklama jest potrzebna radzie gminy, a szczególnie przewodniczącemu i jego zastępcy. |
|
| Kontem oka 09-03-2010 09:42:26 |
Mi to się wszystko podoba w Waszej gminie szczególnie latem jadąc do tartaku w Samborowicach podoba mi się lepik na karoserii mojego auta. W Lekartowie podobają mi się okazałe dziury w drogach, i fontanna.
W Cyprzanowie przepiękny zabytkowy rynsztok z XIV wieku przez środek wsi ostatni chyba w Europie. W Pawłowie podoba mi się jak władze gminne po ulewie walczą z błotem zamiast wykopać rów. W Makowie podoba mi się RSP i jego pracownicy.W Krowiarkach Amandowie i Gródczankach podoba mi się klimat. |
|
| mieszkaniec pietrowic 09-03-2010 17:23:34 |
Co do Wisienki na torcie to poczytajcie sobie Ustawę o Samorządzie Gminnym! Wójt jest tylko organem WYKONAWCZYM, natomiast Rada Gminy to Organ USTAWODAWCZY tzn. oni sporządzają plan rozwoju gminy w którym są zawarte wszystkie inwestycje! Oni decydują co i gdzie budować!!! Oni również decydują o chodnikach! A Radani są z każdej wsi, każda wieś wybiera swojego radnego!!! a wiec sami wybraliście widocznie niekompetentnych ludzi!!! którzy nie mają siły przebicia, bądź się nie starają! |
|
| Jan 10-03-2010 10:09:10 |
To przecież jest oczywiste i nie trzeba czytać ustawy. Tylko iloma radnymi i jaką siłą głosów dysponują Pietrowice a jaką inne miejscowości, co z zasdą SOLIDARNOŚCI spolecznej? |
|
| do jorga 10-03-2010 12:37:59 |
Chyba chłopie nie wiesz ile to jest 3 m, przejdź się tym chodnikiem i zauważysz , że ma standardową szarość a w niektórych miejscach jest nawet bardzo wąski ok.1 m.
Ulica 1 maja jest droga przelotową tzn. jest na niej bardzo duże obciążenie ruchem więc to chyba nie jest dziwne że chodnik jest wzdłuż całej miejscowości – jak byś się czuł p…ancie gdyby koło twojego dziecka idącego do szkoły śmigały Tir-y, a myśmy to przeżywali.
Co do remontu jej nawierzchni to remontował ją powiat.
Jak dupę wozisz samochodem to takich szczegółów nie widzisz.
Przejdź się bocznymi ulicami to zauważysz, że daleko im do ideału a chodniki są ewenementem.
A że Pietrowice wyglądają czysto to w bardzo dużej mierze zasługa mieszkańców, którzy dbają o swojej posesje i nie jest dla nich problemem pozamiatanie gminnego chodnika przed własnym domem.
Na marginesie, we wszystkich nawet najmniejszych wioskach powstały Zielone Centra, place zabaw dla dzieci , zauważyłeś coś takiego w Pietrowicach? bo ja nie.
Mój drogi najpierw poznaj temat, przyjedź, zobacz, a dopiero później snuj swoje teorie - przydałoby się trochę obiektywizmu.
|
|
| Kargo 10-03-2010 19:36:40 |
A na tych zebraniach tyż bydzie Karwa Zdzichu zy czerwoną kichawą i łoficerskim łoddechem? |
|
| mein name ist Hase 10-03-2010 21:13:41 |
jak slysze o zebraniu wiejskim , to przychodzi mi na mysl to http://www.youtube.com/watch?v=s6aoIaaVUfM :) |
|
| Jorg 10-03-2010 22:23:50 |
Epitety i wyzwiska to jedyny racjonalny argument ludzi bez argumentów.
W innych miejscowościach też sąTIRy i dzieci w Pawłowie nawet człowiek zginął pod kołami jednego z nich.
W Makowie chodnik zbudowano w tzw czynie społecznym w Pietrowicach zrobiła to firma z pieniądze podatników.
Nie zmieniaj tematu na czystość bo o czystości nikt tu nie mówił to zresztą pozostałość z czasów niemieckich gdy władza zamiatanie egzekwowała.
Zielone centra są znacznie tańsze od prac wykonanych np przy Sw Krzyżu 2X zmienianego tam bruku, parkingu w centrum wsi. Zielone centra to zasiana trawa i fontanna W Samborowicach, Krowiarkach, Żerdzinach, Lekartowie to czyn społeczny w Pietrowicach - firmy.
Dla informacji to W Pietrowicach W plac zabaw jest obok przedszkola.
Chłopie dryfujesz w brodziku niewiedzy. |
|
| mieszkaniec pietrowic do jorg 11-03-2010 20:54:08 |
człowieku po pierwsze gdzie w pawłowie nie masz chodnika? dopiero od krzyżówki na modzurów nie ma, i też to nie jest za dziwne! pomyśl gdzie byś tam chciał 3 metrowy chodnik zrobić? to by trzeba było zrobić chyba drogę jednokierunkową bo 2 TIR-y by się nie zmieściły, no przeczówam że osobówki by miały problem! i mam tu na myśli auta typu seicento czy cincocento!!! Wiesz co do placu zabaw to normalnie Amerykę odkryłeś że plac zabaw jest obok przedszkola!!! Przecież to jest normalne, a poza tym to ten plac zabaw tam jest już parę lat! a powiedz mi, a w pałowie przy szkole nie ma placu zabaw? Co do bruku przy kościółku to jest dotacja z Unii dlatego szkoda tego nie wykorzystać! Ten bruk nie jest robiony z pieniędzy podatników tylko z pieniędzy Unii która daje pieniadze na konserwację zabytków!
Co do Jana to są radni którzy głosują co i kiedy robić, i oni muszą to sami przegłosować! Zresztą przejżałem sobie Program Rozwoju i z tego co widzę to tam jest po równo na wszystkie wsie rozprowadzone inwestycje! |
|
| Jorg 11-03-2010 21:52:26 |
Do mieszkańca. Zginął facet i to jest fakt. Nie odwracaj proszę kota ogonem bo nikt nie mówi o 3 metrach takie chodniki są tylko w Pietrowicach inne miejscowości zadowolą się 1 metrem.Nie jestem drogowcem więc w sprawie szegółów technicznych budowy chodników nie będę się wypowiadać bo się nie znam.No niewiem czy dla Ciebie to takie normalne z placem zabaw, sam napisałeś więc o co chodzi z tą Ameryką cytuję "Na marginesie, we wszystkich nawet najmniejszych wioskach powstały Zielone Centra, place zabaw dla dzieci , zauważyłeś coś takiego w Pietrowicach? bo ja nie." kto to napisał ZORRO??? Są place zabaw i bardzo dobrze płacimy w końcu podatki.Bruk kolo kościólka jest OK trzeba doić to krówsko europejskie ;))) jak się da;))) Tak tak faktycznie bardzo równo są dzielone inwestycje, hala sportowa jest gdzie? Orlik jest gdzie? Centrum targowe gdzie? planowane osiedle na terenie roszarni gdzie?( może w Amandowie) i zupełnym przypadkiem generalnym wykonacą wszystkich inwestycji jest jedna i ta sama firma (ciekawe co by na to CBA?) Na szczęście w Pietrowicach rodzi się opozycyjne lobby więc zmiany to tylko kwestia czasu. |
|
| Banan 12-03-2010 06:56:26 |
A w Krowiarkach sołtys Karwa zabrania latem spotykać się młodzieży po 22.A sam po zebraniu pszczelarzy flachę wytrąbił a drugą zabrał do garażu |
|
| Jorg 12-03-2010 09:20:37 |
Julian Tuwim
PTASIE RADIO
Halo! halo!
Tutaj ptasie radio w brzozowym gaju,
Nadajemy audycję z ptasiego kraju.
Proszę, niech każdy nastawi aparat,
Bo sfrunęły się ptaszki
dla odbycia narad:
Po pierwsze - w sprawie
Co świtem piszczy w trawie?
Po drugie - gdzie się
Ukrywa echo w lesie?
Po trzecie - kto się
Ma pierwszy kąpać w rosie?
Po czwarte - jak
Poznać, kto ptak,
A kto nie ptak?
A po piąte przez dziesiąte
Będą ćwierkać, świstać, kwilić,
Pitpilitać i pimpilić
Ptaszki następujące:
Słowik, wróbel, kos, jaskółka,
Kogut, dzięcioł, gil, kukułka,
Szczygieł, sowa, kruk, czubatka,
Drozd, sikorka i dzierlatka,
Kaczka, gąska, jemiołuszka,
Dudek, trznadel, pośmieciuszka,
Wilga, zięba, bocian, szpak
Oraz każdy inny ptak.
Pierwszy - słowik
Zaczął tak:
"Halo! O, halo lo lo lo lo!
Tu tu tu tu tu tu tu
Radio, radijo, dijo, ijo, ijo
Tijo, trijo, tru lu lu lu lu
Pio pio pijo lo lo lo lo lo
Plo plo plo plo plo halo!"
Na to wróbel zaterlikał:
"Cóż to znowu za muzyka?
Muszę zajrzeć do słownika,
By zrozumieć śpiew słowika.
Ćwir ćwir świrk!
Świr świr ćwirk!
Tu nie teatr
Ani cyrk!
Patrzcie go! Nastroszył piórka!
I wydziera się jak kurka!
Dość tych arii, dość tych liryk!
Ćwir ćwir czyrik,
Czyr czyr ćwirk!
I tak zaczął ćwirzyć, ćwikać,
Ćwierkać, czyrkać, czykczyrikać,
Że aż kogut na patyku
Zapiał gniewnie: "Kukuryku!"
Jak usłyszy to kukułka,
Wrzaśnie: "A to co za spółka?
Kuku-ryku? K |
|
| Kuku-ryku 12-03-2010 11:00:35 |
Zdzichu karwa narobił w remizie krzyiku ,do nie dostał gozołki łyku.Nos czerwoni na kwintę spuścił i tak towarzystwo ouścił.Zaszoł se do garażu i tam własną flaszę pokonał w barażu.Tak trenował aż do rana a rano poszoł do kościoła po kolanach.Ale kac okrutni go mordował tak,że tacy nie zmarnował.I proboszcz go ratowali winka wnet mu polali ,aż mu slepka połyskiwali |
|
| do jorga 12-03-2010 15:29:23 |
Jorg strasznie zacietrzewiony jesteś, rozumiem patriotyzm lokalny , ale w Twoim przypadku to fobia. Jak tak strasznie wszystko Ci się nie podoba, to zrób coś aby to zmienić. Niedługo wybory samorządowe może wystartujesz? Taki krzykacz jak Ty, na pewno będzie potrafiła znaleźć zwolenników.Rozpatrując Twoje zarzuty w stosunku do Pietrowic to czy Twoim zdaniem targi powinno przenieść się do Pawłowa lub do innej miejscowości naszej gminy? Pietrowice mają Halę ale o ile mnie pamięć nie myli to we wrześniu oddano Halę sportową w Pawłowie i bardzo dobrze bo sport był zawsze mocna stroną Pawłowa. A z tego co mi wiadomo nowy Orlik powstanie w Krowiarkach - i co z tego powodu Krowiarki będą „be” dla Ciebie. Co do palcu zabaw to jak sam zauważyłeś jest to plac zabaw przy Przedszkolu i mogą z niego korzystać dzieci uczęszczające do przedszkola w godzinach otwarcia placówki.
Jestem człowiekiem,który cieszy się z radości innych, dlatego widzę pozytywne zmiany we wszystkich miejscowościach, a nie patrzę zawistnym okiem na sąsiednią wioskę.
Jorg wysil się odrobinę i nie pisz tych samych komentarzy do dwoma artykułami, trochę wstyd.
Na marginesie podaj mi swój adres to wyślę Ci miarę , żebyś sobie chodniki w Pietrowicach pomierzył bo nie mogę znaleźć tego o szerokości 3m, jak go znajdziesz to podaj mi dokładną lokalizację, to pójdę się nim nacieszyć.
|
|
| Jorg 12-03-2010 21:43:43 |
To nie fobia to realny wpływ na samorząd.By zmienić taki stan rzeczy nieustannie działamy z grupą przyjaciół, nie jest nam obojętny nawet 1 źle wydany grosik, potrafimy być skuteczni i to bardzo, wachlarz metod jest szeroki. Jak mnie pamięć nie myli to tylko 1 komentarz był taki sam, w pozostałych treść w sęsie fenomenologicznym była podobna jednak forma jak i środki stylistyczne różniły się zdecydowanie.To super że powstaną obiekty sportowe też mnie to cieszy tylko radość ludzi nie powinna być powodowana cynicznym rachunkiem poparcia w wyborach. Skoro twierdzisz że chodniki są takie wąskie warto by było przeliczyć metry kwadratowe bruku na odcinku np100m w Pietrowicach i dla porównania np w Makowie albo w Cyprzanowie do tego dodać cenę jego wykonania zestawiając czyn społeczny z pracą firmy brukarskiej.Pozwól, że rozpocznę nowy wontek dotyczący sprowadzania z zachodu starych aut dla OSP. |
|
| do Jorg 17-03-2010 13:04:13 |
jeżeli możesz to napisz na temat tych aut strażackich coś więcej bo nie wiem czy uważasz to za plus czy odwrotnie |
|
| Jorg 17-03-2010 14:34:56 |
Martwi mnie fakt sprowadzania do gminy choć jeszcze sprawnych technicznie 30 letnich i starszych aut niby to "w darze"przez dobrego "onkla". Kto na to pozwala? Dla niemców przekazanie grata Pietrowicom jest tańsze niż utylizacja i jeszcze dobrze o nich mówią. Czyżby nie było możliwości pozyskania środków w uni na chociaż jedno nowe auto? |
|
| do Jorg 17-03-2010 20:48:45 |
Chociaż w niektórych sprawach nie zgadzam się ze stanowiskiem gminy to w tej sprawie gminę popieram w 100%. Polskie auto strażackie jest już zepsute wyjeżdżając z fabryki, a te niemieckie nawet 30 letnie chociaż żadne z tych które sprowadziła gmina nie przekracza 25 lat są w pełni sprawne. Dowiedz się jakie kłopoty ma raciborska PSP z 4 letnią SCANIĄ którą eksploatują od nowości. Za używany zachodni wóz strażacki trzeba dać ok.10-15 tysięcy euro w zależności od stanu technicznego. Auta sprowadzone przez gminę Pietrowice Wielkie są w bardzo dobrym stanie i będą służyć naszym strażakom na pewno jeszcze wiele lat, a koszty sprowadzenia to tylko rejestracja i podatki w Polsce Ten "dobry onkel" jak go nazywasz nawet zatankuje ten samochód po brzegi. Wiem, bo byłem i widziałem. Poza tym co zrobiłbyś z jednym nowym autem jeżeli w gminie jest 10 jednostek OSP i każdy chciałby jeździć do pożaru lepszym wozem niż polski Żuk albo Star.Bez wkładu własnego żadna Unia nie da ci dofinansowania. Pozdrowienia. |
|
| Jorg 18-03-2010 13:28:06 |
Scania nie jest polskim autem, Staro-many są rewelacyjme, auta starsze niż 25, co ja mówię 30 lat to auta w Lekartowie, Pietrowicach, Krowiarkach, Cyprzanowie sprawdz w artykułach opisujących ich przekazanie. |
|
| do Jorg 18-03-2010 20:22:19 |
Jestem strażakiem w Pietrowicach i mogę cię zapewnić że auta z naszej jednostki, które mają więcej niż 30 lat sprawują sie znakomicie, ale te samochody nie zostały sprowadzone przez gminę. Jednostka sprowadziła je na własną rękę. Ciężki Mercedes został sprowadzony przez gminę. W chwili sprowadzenia miał 22 lata. Zapytaj strażaków z Lekartowa, Krowiarek i Cyprzanowa czy są zadowoleni ze swoich aut. Nikt nie twierdzi że Scania jest polskim autem ale problemy jakie się w niej pojawiły świadczą same za siebie. Na marginesie wolę mieć 25 letniego Mercedesa niż nowego Staro-mana. |
|
| Jambo 18-03-2010 22:07:30 |
Tu macie strone o krowiarkach i mozecie tam zobaczyc jaka mamy zadbana wies |
|
| Jambo 18-03-2010 22:07:52 |
www.krowiarki.org |
|
| krowiarki 18-03-2010 22:42:07 |
Sołtysowi z Krowiarek nie mozna nic zarzucic stara sie w gminie o to zeby w Krowiarkach bylo duzo robione. Mamy nowe drogi chodniki zielone centrum nowe boisko robia przy szkole szkola odnowiona orlik przy zielonym centrum. Mozna dlugo tak wymieniac |
|
| Pan Kontekstowy 30-07-2010 19:29:35 |
|
|