Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności12 października 201709:24

Mieszkańcy o pracy magistrackich urzędników. Jest dobrze, ale gorzej niż było

Mieszkańcy o pracy magistrackich urzędników. Jest dobrze, ale gorzej niż było  - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Taki wniosek płynie z analizy ankiet, jakie w 2016 roku otrzymał magistrat od osób biorących udział w pomiarze satysfakcji klientów. Obecnie trwa nowy pomiar. Ratusz zapewnia, że uwagi pomogą usprawnić działanie urzędu. W zeszłym roku ludzie apelowali o windę. Na razie jest w planach. Obecnie ratusz poprawia elewację przy głównym wejściu.

Swoje opinie można wyrazić w internecie, korzystają z aplikacji na stronie raciborz.pl. Tam też są wyniki pomiaru za 2016 rok. - Całkowity wskaźnik poziomu w Pomiarze satysfakcji klienta przeprowadzonego za pomocą elektronicznej ankiety (KPSK) wyniósł +10, co oznacza średni poziom satysfakcji klienta. Większość ankietowanych określiła stopień satysfakcji z poziomu
wykonania usług, stopień zaspokojenia oczekiwań związanych z wykonaniem usługi oraz jakość działań pracowników załatwiających sprawę na poziomie pomiędzy średnim a bardzo wysokim. Należy jednak zwrócić uwagę, iż w przypadku usług z zakresu oświaty stopień zadowolenia klientów osiągnął niski poziom (8 ankietowanych określiło stopień satysfakcji z poziomu wykonywania usług na poziomie bardzo niskim). Nastąpił również spadek ogólnej oceny o 1 punkt (z wysokiego na średni) w zakresie zaspokajania oczekiwań związanych z wykonaniem usług oraz w zakresie jakości działań pracowników załatwiających sprawę - raportuje urząd.

W ankiecie papierowej - jak czytamy dalej - większość ankietowanych oceniła stopień satysfakcji z jakości obsługi w tut. Urzędzie na poziomie dobrym i bardzo dobrym. Należy jednak zwrócić uwagę, iż w przypadku Urzędu Stanu Cywilnego klienci zgłosili konkretne uwagi dotyczące funkcjonowania i obsługi stron m.in. długi czas załatwiania rejestracji zgonu, umożliwienie rejestracji na stanowisku ds. zgonów również urodzeń, zwiększenie wiedzy pracowników w sprawach rejestrowania zagranicznych aktów małżeństwa, długie oczekiwanie w kolejce.

W sprawie zgłoszonych w ankietach papierowych wniosków dotyczących zamontowania w budynku Urzędu windy - kwestię tę należy potraktować jako ważną z perspektywy klientów,
jednocześnie realnie oceniając możliwości Urzędu w tym zakresie - przekonują urzędnicy.

I końcowy wniosek: - W świetle przeprowadzonego Pomiaru stwierdza się, że Urząd Miasta Racibórz uzyskał średnie wyniki w pomiarze satysfakcji klientów. Jest to wartość satysfakcjonująca wskazująca jednak na potrzebę monitorowania przez Kierownictwo Urzędu stopnia skuteczności określania potrzeb klientów oraz nadzoru prawidłowości realizacji usług. Należy zwrócić uwagę, że w zakresie ankiet elektronicznych obniżył się poziom satysfakcji klientów w porównaniu do roku ubiegłego o 5 punktów (w 2015 roku wskaźnik ten wyniósł +15, co oznaczało wysoki poziom satysfakcji klientów). W porównaniu do roku ubiegłego wzrosła również ilość ankietowanych oceniających wykonanie usług i działania pracowników na bardzo niskim poziomie. Osiągnięte wartości wskazują na potrzebę zwiększenia nadzoru nad jakością realizacji usług oraz zwrócenie uwagi na sprawne i zrozumiałe przekazywanie przez urzędników niezbędnych informacji.

Autor: (w) ,

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 22.03.2024
21 marca 202421:40

Nasz Racibórz 22.03.2024

Nasz Racibórz 15.03.2024
14 marca 202421:35

Nasz Racibórz 15.03.2024

Nasz Racibórz 08.03.2024
7 marca 202423:50

Nasz Racibórz 08.03.2024

Nasz Racibórz 01.03.2024
29 lutego 202423:20

Nasz Racibórz 01.03.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.