Reklama

Najnowsze wiadomości

Strony Partnerskie30 września 201010:00

Młodzi następcy Justyny Kowalczyk

Młodzi następcy Justyny Kowalczyk - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama

- Macie świetną imprezę. Możecie się spotykać, biegać na profesjonalnie przygotowanych zawodach. Wykorzystajcie to. Ja nie miałam takich warunków – tak Justyna Kowalczyk podsumowała pierwszą edycję Narodowego Programu Rozwoju Biegów Narciarskich „Bieg na Igrzyska”. Multimedalistka w biegach narciarskich jest ambasadorką tego programu.

Specjalna konferencja podsumowująca „Bieg na Igrzyska” odbyła się 26 marca 2010 r. w Krakowie. Zwycięzcy odebrali gratulacje i nagrody z rąk Justyny Kowalczyk, ambasadorki Narodowego Programu Biegów Narciarskich. W pierwszej edycji programu udział wzięło ponad 400 młodych biegaczy narciarskich. Zawodnicy rywalizowali stylem klasycznym i dowolnym na trasach Ustianowej, Jakuszyc, Tomaszowa Lubelskiego, a także Kubalonki. Najmłodsi zawodnicy mieli zaledwie po siedem lat. 

- Ja zaczęłam biegać w wieku 15 lat. I teraz za to pokutuję. Nie biegałam jako dziesięciolatka, nie było takiego programu, jak „Bieg na Igrzyska”. Dlatego jestem słaba technicznie – mówiła Justyna Kowalczyk do młodych biegaczy. Przygotowany przez Polski Związek Narciarski projekt ma misję programu sportowo-społecznego i adresowany jest do młodzieży skupionej w klubach sportowych prowadzących sekcje narciarstwa biegowego.

Uczestniczący w konferencji podsumowującej „Bieg na Igrzyska” w Krakowie prezes Polskiego Związku Narciarskiego nie ukrywał ogromnego wrażenia, jakie zrobiło na nim profesjonalne przygotowanie ośmiu biegów pierwszej edycji programu. - Zawody wzorowane na Pucharze Świata dla profesjonalistów, były znakomicie przygotowane. Zawodniczki i zawodnicy zdobywali punkty, podobnie jak w Pucharze Świata. Na trasie znajdowały się reklamy, był profesjonalny pomiar czasu, a wyniki można było otrzymać błyskawicznie. Rzeczywiście zawody te przypominały Puchar Świata w biegach narciarskich – podsumował prezes Apoloniusz Tajner.

Nie zabrakło gratulacji dla zwycięzców. - Życzę Wam wielu sukcesów, uporu, wytrwałości w bieganiu na nartach. Bardzo się cieszę, że mogłam być ambasadorką tej pięknej akcji, pięknej idei – mówiła Justyna Kowalczyk. Z kolei prezes PZN podkreślał, że Justynę Kowalczyk oraz młodych biegaczy narciarskich najbardziej szanuje za to, że postanowili uprawiać taki ciężki sport. - Bardziej Justynę i Was podziwiam za tą ciężką pracę, mniej za wyniki. Bo wyniki są pochodną tego trudu – przyznał Apoloniusz Tajner.

Jak przyznał prezes PZN, program „Bieg na Igrzyska” nie zaistniałby bez pomocy sponsorów. Głównym sponsorem pierwszej edycji programy było Rafako S.A. z Raciborza, które również wspiera Justynę Kowalczyk. - Cieszę się, że możemy wspierać młodych biegaczy narciarskich. „Bieg na Igrzyska” uważamy za świetne przedsięwzięcie. Szczególnie teraz, na fali sukcesów Justyny Kowalczyk – przyznał Krzysztof Burek, wiceprezes Rafako S.A. podczas konferencji w Krakowie.

Prezes Ricoh Polska zauważył natomiast, że „Bieg na Igrzyska” to świetny sposób na wychowanie dobrych zawodników. - To nasza pierwsza taka inicjatywa w Polsce. Ale gdy otrzymaliśmy propozycję sponsoringu akcji, nie miałem żadnej wątpliwości, że jest to właściwy wybór. Inwestując w młodych biegaczy narciarskich sprawimy, że w dorosłym życiu będą prowadzili zdrowy i sportowy tryb życia – uznał Tomasz Nazaruk.

Firma Salomon ufundowała 100 kompletów sprzętu narciarskiego dla 10 najlepszych klubów w klasyfikacji „Biegu na Igrzyska”. Dyrektor Generalny Salomon Polska wskazywał na masowość biegów narciarskich. - Po raz pierwszy od 15 lat mam przyjemność spotkać się z taką grupą zawodników. Najważniejsze, że mamy coraz więcej chętnych do uprawiania narciarstwa biegowego - podkreślił Ryszard Broniewicz.

Przynoszą sobie szczęście
Rafako S.A. od dawna angażuje się w inicjatywy sportowe, a od 5 lat jest sponsorem Justyny Kowalczyk. - Od wielu lat staramy się wpisywać w program wspierania sportu i działań społecznych. Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę z Justyną Kowalczyk jej pozycja, jak i nasza, była inna. Od tego czasu pani Justyna wyrosła na gwiazdę światowego formatu, a Rafako znacząco zwiększyło swoje obroty. Jak widać, ta współpraca bardzo dobrze się wszystkim układa – mówi Krzysztof Burek, wiceprezes Rafako S.A. - Bardzo się z tego cieszę. Nigdy nie ukrywałam, że Rafako wspomogło mnie w niezwykle ciężkim dla mnie momencie dyskwalifikacji. Zostaliśmy ze sobą i przynosimy sobie szczęście. Mam nadzieję, że tego szczęścia będzie jak najwięcej i jak najdłużej będziemy razem pracować – podkreśla z kolei Justyna Kowalczyk.

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 19.04.2024
19 kwietnia 202421:56

Nasz Racibórz 19.04.2024

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Nasz Racibórz 05.04.2024

Nasz Racibórz 29.03.2024
29 marca 202415:21

Nasz Racibórz 29.03.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.