Reklama

Najnowsze wiadomości

Biznes7 kwietnia 201712:47

Henkel gotowy na przyszłość

Henkel gotowy na przyszłość  - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Zagranica:

Dzisiaj podczas Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy firmy Henkel prezes zarządu Hans Van Bylen przedstawił najważniejsze wydarzenia roku obrotowego 2016. Zarysował także kierunki strategiczne i priorytety Henkla na nadchodzące lata, jak również prognozy na obecny rok obrotowy. Koncern ma swój zakład produkcyjny w Raciborzu.

Hans Van Bylen przedstawił bardzo dobre wyniki działalności w roku obrotowym 2016 oraz propozycję wypłaty rekordowej dywidendy dla akcjonariuszy. − 2016 był bardzo udany dla firmy Henkel. Mimo trudnych warunków rynkowych wypracowaliśmy rekordowe wyniki na poziomie przychodów ze sprzedaży i zysku. Chciałbym podziękować wszystkim członkom naszego zespołu na całym świecie za ich znaczący wkład w sukces firmy − powiedział Hans Van Bylen, który został powołany na stanowisko prezesa zarządu w maju ubiegłego roku.

Dr Simone Bagel-Trah, przewodnicząca Komitetu Akcjonariuszy oraz Rady Nadzorczej, podziękowała zarządowi i wszystkim pracownikom Henkla za ich ogromne zaangażowanie w 2016 r.

Rekordowa propozycja dywidendy
Akcjonariuszom spółki przedstawiono propozycję podwyższenia kwoty dywidendy o 15 eurocentów dla obu klas akcji − do 1,62 euro na akcję uprzywilejowaną i 1,60 euro na akcję zwykłą. Oznacza to wzrost o ponad 10% w stosunku do roku poprzedniego. − To najwyższa dywidenda w historii firmy. Wskaźnik wypłaty dywidendy pozostaje na poziomie ok. 30%, zapewniając solidną podstawę finansową do dalszych inwestycji w rozwój i budowę trwałej wartości − powiedział Hans Van Bylen.

Henkel 2020+: koncentracja na osiąganiu rentownego wzrostu
Hans Van Bylen zarysował również kierunki przyszłego rozwoju firmy oraz priorytety strategii na najbliższe lata. − Henkel jest gotowy na przyszłość. Mając na uwadze utrzymanie doskonałych wyników w ubiegłym roku sformułowaliśmy konkretne cele i priorytety strategiczne na okres do 2020 r. i lata kolejne.

− W nadchodzących latach chcemy osiągać wzrost przy wyższej rentowności. W tym celu zamierzamy w większym stopniu skoncentrować się na potrzebach naszych klientów i konsumentów oraz zwiększyć poziom innowacyjności, elastyczności i cyfryzacji. Jednocześnie chcemy promować zrównoważony rozwój w całym łańcuchu wartości oraz dodatkowo wzmacniać naszą rolę międzynarodowego lidera zrównoważonego rozwoju − powiedział Hans Van Bylen.

− Określiliśmy również cztery konkretne finansowe wskaźniki efektywności. Do 2020 r. zamierzamy osiągnąć średni organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 2-4%. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) zysku na akcję uprzywilejowaną ma wynieść między 7% a 9%. Ponadto chcemy stale podnosić wysokość skorygowanej marży EBIT i wolnych przepływów pieniężnych − powiedział Hans Van Bylen.

Stymulowanie wzrostu, przyspieszenie cyfryzacji, większa sprawność oraz finansowanie wzrostu to cztery priorytety strategii Henkla na nadchodzące lata. W połączeniu z wartościami korporacyjnymi wytyczą one drogę do osiągnięcia jeszcze wyższego poziomu konkurencyjności i jeszcze lepszych wyników w okresie do 2020 roku i w latach następnych.

Podtrzymanie prognozy na rok obrotowy 2017
Hans Van Bylen podtrzymał prognozę na rok obrotowy 2017 przestawioną podczas zorganizowanej przez Henkel konferencji dotyczącej wyników rocznych. − Oczekujemy wzrostu sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 2-4%, przy skorygowanej marży EBIT powyżej 17,0% i skorygowanym zysku na akcję uprzywilejowaną wyższym o 7-9%.

O firmie Henkel
Henkel jest firmą działającą globalnie, posiadającą zrównoważony i zdywersyfikowany portfel produktów i usług. Dzięki wiodącym markom, innowacyjności i posiadanym technologiom spółka zajmuje czołową pozycję w ramach wszystkich trzech sektorów biznesowych, zarówno w segmencie konsumentów indywidualnych, jak i klientów przemysłowych. Henkel Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) jest globalnym liderem we wszystkich segmentach tej branży. W ramach sektorów biznesowych Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyki) Henkel zajmuje czołowe miejsca na wielu rynkach i w wielu grupach asortymentowych na całym świecie. Firma Henkel, założona w 1876 r., ma za sobą już ponad 140 lat działalności. W 2016 r. Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 18,7 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie 3,2 mld EUR. Wartość przychodów wygenerowanych przez trzy najważniejsze marki – Persil (środki piorące), Schwarzkopf (kosmetyki do włosów) i Loctite (kleje) – przekroczyła 6 mld EUR. Henkel zatrudnia na całym świecie ok. 50 000 pracowników, tworzących zaangażowany i zróżnicowany zespół, który łączy silna kultura korporacyjna, wspólne dążenie do tworzenia trwałej wartości oraz wspólny system wartości. Jako uznany lider zrównoważonego rozwoju Henkel zajmuje czołowe miejsca w wielu międzynarodowych indeksach i rankingach. Akcje uprzywilejowane spółki wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.henkel.com.

fot.: archiwum

Autor: Materiał nadesłany,

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 19.04.2024
19 kwietnia 202421:56

Nasz Racibórz 19.04.2024

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Nasz Racibórz 05.04.2024

Nasz Racibórz 29.03.2024
29 marca 202415:21

Nasz Racibórz 29.03.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.