Zmiany w edukacji
- Rozpoczynamy wprowadzanie ważnych zmian – usłyszeli uczniowie ZSOiT w Kuźni Raciborskiej podczas inauguracji roku szkolnego. Obowiązkowa matura z matematyki czy lekcje drugiego języka obcego, to tylko niektóre z wyzwań, z jakimi zmierzą się uczniowie.
Podczas wczorajszej gminnej inauguracji uczniowie i nauczyciele ZSOiT w Kuźni Raciborskiej minutą ciszy uczcili 70. rocznicę wybuchu II wojny światowej. Następnie głos zabrał dyrektor Kazimierz Szczepanik: - Stworzymy wam warunki do nauki i rozwoju, ale to od was zależy, jak będziecie je wykorzystywać - mówił. W swoim przemówieniu nawiązał też do problemu niszczenia mienia szkolnego: – Nie można się temu biernie przyglądać. Bądźcie społeczeństwem obywatelskim, świadomym swoich praw, ale i obowiązków – dodał.
Edukację w murach ZSOiT rozpoczęło 65 gimnazjalistów. – Większość kolegów z klasy znałem już wcześniej, ale pozostali wydają się sympatyczni. Cieszę się, że rozpoczynam naukę w gimnazjum, na pewno dam radę, bo lubię się uczyć – mówi Michał Jasiński, który przywitał nowy rok szkolny. Nowy nie tylko z nazwy, bowiem niesie ze sobą wiele poważnych zmian. Dla uczniów gimnazjów łączy się on z obowiązkową nauką drugiego języka obcego. – Ten problem właściwie u nas nie istniał, uczniowie ZSOiT uczyli się dwóch języków, z tym, że jeden z nich funkcjonował na zasadzie deklaracji lub jako dodatkowy. Teraz jednak będą mogli wybrać, który język chcą zdawać podczas egzaminu gimnazjalnego. Wcześniej było to niemożliwe – wyjaśnia dyrektor.
Z kolei tegoroczni maturzyści, po wielu latach sporów i dyskusji na ten temat, będą musieli obowiązkowo przystąpić na maturze do egzaminu pisemnego z matematyki. – Ta wiadomość spędza mi sen z powiek, nie znoszę matematyki – złości się Maciek. Koniec też z powtórkami materiału. Uczniowie szkół średnich nie będą powtarzać tego, czego nauczyli się w gimnazjum: - W związku z tym pomysłem istnieje spore niebezpieczeństwo, że będą powstawać luki, które ciężko później uzupełnić. Program wymusza większą odpowiedzialność nauczycieli, wymaga zupełnie innego podejścia– dodaje dyrektor. Tradycyjnie dopiero czas pokaże, czy zmiany zaproponowane przez Ministerstwo Edukacji przyniosą oczekiwane efekty i podniosą jakość kształcenia, czy też trafią na długą listę nieprzemyślanych decyzji.
MS
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany