Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności27 czerwca 201809:07

Gdy wybierzemy pociąg…Garść porad dla podróżnych

Gdy wybierzemy pociąg…Garść porad dla podróżnych  - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Wakacje to czas wzmożonych podróży. Także koleją. Przed zajęciem miejsca w pociągu warto mieć świadomość jakie prawa nam przysługują od momentu kupna biletu, czyli zawarcia z przewoźnikiem umowy na skorzystanie z jego usług - informuje portal silesiainfotransport.

W czasie kanikuły Urząd Transportu Kolejowego zapowiada szereg działań prewencyjnych, mających na celu zagwarantować nam jak najbardziej komfortową, a przede wszystkim, bezpieczną podróż. Poniżej krótki opis planów regulatora w tej kwestii, a także skrócony poradnik, gdzie szukać pomocy jeśli nie będziemy zadowoleni z komfortu podróży lub nie zostaną przez przewoźnika spełnione warunki bezpiecznego i punktualnego przejazdu.

Aby zapewnić pasażerom bezpieczeństwo i komfort podróży w trakcie wakacji, pracownicy Urzędu Transportu Kolejowego rozpoczną cykl wzmożonych kontroli. Szczególnemu nadzorowi zostaną poddane tzw. pociągi kolonijne przewożące zorganizowane grupy dzieci i młodzieży. Inspektorzy UTK sprawdzą wszystkie czynniki związane z bezpieczeństwem podróżowania i komfortem pasażerów. Czynności nadzorcze będą trwały przez cały okres letni..

Monitorowanie bezpieczeństwa ruchu kolejowego to jedno z głównych zadań UTK, dlatego w okresach wzmożonych przewozów pasażerskich kontrolowane są wszystkie czynniki mogące wpłynąć na bezpieczeństwo i jakość przewozów. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości podejmowana będzie natychmiastowa interwencja prowadząca do ich wyeliminowania.

Pasażerowie, którzy chcą złożyć skargę lub reklamację w pierwszej kolejności powinni kontaktować się z przewoźnikiem, z usług którego korzystali. Dane teleadresowe spółek kolejowych znajdują się na przystankach, stacjach czy w internecie. W przypadku trudności można je znaleźć na stronie www.utk.gov.pl. Jeśli otrzymana odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca, wówczas można skontaktować się z UTK za pomocą formularza, telefonicznie lub wiadomości e-mail na adres pasazer@utk.gov.pl.

Pasażerowie, których roszczenie finansowe nie zostało uwzględnione, mogą także wziąć udział w postępowaniu polubownym prowadzonym przez Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Szczegółowe informacje na temat przebiegu postępowania oraz wzór wniosku o jego wszczęcie dostępne są na stronie internetowej www.pasazer.gov.pl.

Urząd przyjmuje również zgłoszenia podróżnych w zakresie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. W tych sprawach można skontaktować się za pomocą telefonicznie, formularza na stronie internetowej lub wiadomości e-mail wysłanej na adres bezpieczenstwo@utk.gov.pl.

#silesiainfotransport

Autor: silesiainfotransport.pl, redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Nasz Racibórz 05.04.2024

Nasz Racibórz 29.03.2024
29 marca 202415:21

Nasz Racibórz 29.03.2024

Nasz Racibórz 22.03.2024
21 marca 202421:40

Nasz Racibórz 22.03.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.