Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności20 kwietnia 201810:00

Komunikacyjne zamieszanie. Jak w końcu wygląda sprawa nowego rozkładu jazdy?

Komunikacyjne zamieszanie. Jak w końcu wygląda sprawa nowego rozkładu jazdy?  - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Złoszczą się pasażerowie i kierowcy, pytają Czytelnicy, a prezydent i prezes PK nie prezentują jednej, wspólnej wizji. Temat nowego rozkładu, jak i całego systemu komunikacji miejskiej stał się ważnym punktem ostatnich dwóch miejskich komisji - oświaty i gospodarki. Radni opozycyjni apelowali do głowy miasta o powrót do starego rozkładu. Mirosław Lenk odparł, że stare trasy wrócą. Innej informacji natomiast udzielił na ostatniej konferencji prasowej szef Przedsiębiorstwa Komunalnego, Stanisław Mucha. Jaka jest prawda? 

Wydawać by się mogło, że sytuacja z dnia na dzień zmienia się jak w kalejdoskopie, a w przestrzeni publicznej krążą różne, często wykluczające się informacje. W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o możliwej dymisji prezesa Muchy. Wczoraj wiceprezydenta Wojciecha Krzyżyka pytała o nią radna Anna Ronin. Ten stwierdził, że nie odpowiada za to, co podają media. Tymczasem na środowym spotkaniu z dziennikarzami szef PK dał do zrozumienia, że rozważał odejście ze stanowiska. - Przekonano mnie jednak, abym został - przyznał wówczas, dodając, że ma jeszcze sporo do zrobienia. 

Jednym z jego najbliższych zadań jest wprowadzenie do rozkładu, jak zapewnił, ostatniej znaczącej korekty. Ma to nastąpić najpóźniej w pierwszej połowie maja. Zmiany powinny poprawić komunikację w dzielnicy Ocice, poprzez kursowanie linii 1 w pętli, przez centrum Ocic oraz przywrócenie linii 3 na trasie Płonia – Ocice oraz usprawnić trasę linii A z przystankami na ulicy Nowej i pod basztą. PK chce także dokonać korekty godzin odjazdów autobusów, dzięki czemu będą one bardziej dostosowane do zajęć szkolnych, a także ujednolicić numerację linii tak, by nie budziła wątpliwości. 

W znacznej części, jak wyjaśnił prezydent miejskim radnym, powoli wraca wiele rozwiązań ze starego rozkładu. W takim sensie więc raciborzanie mogą spodziewać się tego, że - pod wpływem licznych konsultacji i uwag pasażerów - ostateczne trasy przypominać będą te sprzed komunikacyjnej rewolucji. - Chcieliśmy dostosować je głównie do trzech grup docelowych: młodzieży szkolnej, seniorów oraz pracowników największych zakładów pracy. Wszystkim nie można dogodzić, ale dzięki konsultacjom udało się wypracować kompromis - ocenił prezydent Lenk. 

PK myśli ponadto o wycofaniu ze sprzedaży biletu godzinnego, a także wprowadzeniu letniego rozkładu jazdy. 

Czy prezes Stanisław Mucha dokończy rewolucję w raciborskiej komunikacji miejskiej? Wszystko rozstrzygnie się w maju. Wówczas odbędzie się walne zebranie wspólników (100 udziałów w PK ma miasto). - Poddam się ocenie. Sam jednak nie zrezygnuję - zaznacza szef PK. 

Autor: (wk),

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 26.04.2024
25 kwietnia 202419:33

Nasz Racibórz 26.04.2024

Nasz Racibórz 19.04.2024
19 kwietnia 202421:56

Nasz Racibórz 19.04.2024

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Nasz Racibórz 05.04.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.