Wszystko, co musicie wiedzieć, by ominąć korki podczas remontu DW 416 i ul. Głubczyckiej
Do końca października musimy się przemęczyć z remontem DW 416. Można sobie jednak ułatwić życie pamiętając o trzech innych połączeniach Raciborza z Pietrowicami Wielkimi. Jest też alternatywny dojazd do szpitala i przychodni od strony ul. Cegielnianej. Poniżej wszystko, co trzeba wiedzieć o trzecim etapie modernizacji DW 416 Racibórz-Żerdziny.
Co obejmuje 3 etap prac przy remoncie DW 416 Racibórz-Pietrowice Wlk.-Kietrz?
Etap 3 obejmuje odcinek od wjazdu DW 416 w obszar miejski m. Racibórz do skrzyżowania z DK 45 (Starowiejska, Głubczycka, Cegielniana). Zamówienie obejmuje przebudowę drogi, remont kanalizacji deszczowej i zjazdów oraz odwodnienia i przepustów. Dodatkowo przewidziano dobudowę ciągu rowerowego na długości całego etapu nr 2 oraz kontynuację ciągu na odcinku zrealizowanego etapu 1 do połączenia z istniejącym chodnikiem (do Żerdzin). Wykonawcą jest firma M za kwotę 5,5 mln zł.
źródło: ZDW
Jak zorganiznowano tymczasową organizację ruchu?
W celu sprawnej realizacji robót przewidziano podział prac na 11 etapów. Przy podziale prac na etapy kierowano się potrzebą zminimalizowania utrudnień w ruchu, zachowaniem wymaganych warunków bezpieczeństwa oraz możliwością realizacji przebudowy w jak największym tempie. Podziału etapów dokonano w taki sposób aby zachować dobre warunki widoczności miejsca robót dla kierujących pojazdami.
W trakcie budowy ruch kołowy odbywał się będzie wahadłowo z użyciem sygnalizacji świetlnej do sterowania ruchem. W etapach prowadzonych przy zamknięciu istniejącego chodnika ruch pieszy przekserowany zostanie na drugą stronę drogi. Piesi będą korzystać z utwardzonych poboczy wykonanych w poprzednich etapach robót. Przekierowanie ruchu pieszego na drugą stronę drogi przewidziano w miejscach nie objętych sterowaniem ruchem, poza projektowaną sygnalizacją świetlną.
Podział prac na etapy wykonano mając na uwadze zachowanie możliwie wysokich parametrów technologicznych nawierzchni oraz minimalizację długości trwania remontu. Pozwoli to na przeprowadzenie robót w trakcie jednego sezonu budowlanego bez konieczności przerw technologicznych wydłużających okres trwania utrudnień w ruchu oraz wpływających na obniżenie jakości robót.
źródło: ZDW
Dokładne plany tymczasowej organizacji ruchu dla 11 etapów możesz pobrać TUTAJ (PDF 4,56 MB, źródło: SIWZ ZDW Katowice)
Jak ustawiono sygnalizację świetlną?
Wybór czasów trwania sygnałów zielonych oraz długości cykli dokonano metodą kolejnych przybliżeń na podstawie analizy parametrów jakościowych: stopnia obciążenia pasów ruchu, długości kolejek, średnich strat czasu oraz długości czasów oczekiwania akceptowanych przez kierujących pojazdami. Podstawowym zadaniem projektowanej sygnalizacji świetlnej jest zachowanie bezpieczeństwa ruchu w trakcie prac remontowych. Mając na uwadze występujące obciążenie ruchem kołowym osiągnięcie wyższych parametrów poziomu swobody ruchu jest trudne do osiągnięcia.
źródło: ZDW
Do czego inwestor - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach zobowiązał wykonawcę?
Wykonawca zobowiązany jest w okresie prowadzenia robót do zapewnienia całodobowego dyżuru pracowników posiadających uprawnienia do kierowania ruchem w przypadku konieczności zmiany harmonogramu prac bądź wystąpienia innych niespodziewanych komplikacji robót (np. przeprowadzenie konduktu pogrzebowego). Wprowadzenie każdego etapu robót będzie odbywało się łącznie z obserwacją warunków ruchu, w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnych oraz na każde uzasadnione wezwanie organów
zarządzających ruchem bądź Policji prace zostaną wstrzymane, zabezpieczone awaryjnie oraz opracowana zostanie dokumentacja zastępcza.
źródło: ZDW
Jak długo potrwają prace?
W ogłoszeniu o przetargu na wykonanie robót jako datę ich zakończenia podano 31 października 2016 r.
Czy będą problemy z dojazdem do szpitala?
Tak, jeśli zostanie zachowany dojazd od ul. Głubczyckiej. Lecznica przy Gamowskiej ma jednak alternatywny dojazd od ul. Cegielnianej, którym łatwo można dostać się do wszystkich obiektów, w tym bezpośrednio do parkingu przy przychodniach specjalistycznych. Decyzja o jego czasowym uruchomieniu należy do dyrekcji. Obecnie część tej drogi wykorzystywana jest jako dojazd do Raciborskiego Centrum Medycznego. Obrazuje to poniższa mapka (źródło google.com)
Czy jesteśmy skazani na DW 416?
Kierowcy mogą skorzystać z trzech alternatywnych połączeń Pietrowic Wielkich z Raciborzem:
1. Pietrowice Wlk. - Cyprzanów - Lekartów - Ocice (do Opawskiej)
2. Pietrowice Wlk. - Żerdziny/zjazd w ul. Wiejską i dojazd do zabudowy Ocic i dalej ul. Ocickiej w Raciborzu (uwaga! nawierzchnia drogi pomiędzy Ocicami a Żerdzinami jest w fatalnym stanie)
3. Pietrowice Wielkie - Kornice - Pawłów - Strzybnik - Rudnik - Miedonia (do DK 45)
Komentarze (0)
Komentarze zostały zablokowane.