Nasz Racibórz - Raciborski Portal Informacyjny i bezpłatny tygodnik drukowany. Wiadomości z Raciborza, aktualności, telewizja regionalna, ogłoszenia, baza firm, kultura, sport, biznes, zdrowie, noworodki i nieruchomości.

Dzisiaj jest: wtorek, 23 stycznia 2018 r.Imieniny: Fernandy, Jana i Rajmundy
Aktualności
Pokaż listę wszystkich wiadomości »
Reklama
Reklama
Zobacz galerię zdjęć
Pliki do pobrania
Plik do pobrania: 1513702739prezentacja-sieci-komunikacyjnej-pk-19-12-2017-.pdf1513702739prezentacja-sieci-komunikacyjnej-pk-19-12-2017-.pdf
(plik PDF, 1,3 MB)
Komentarze społecznościowe
Komentarze portalu (62)
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 18:50 »
Gdzie ten załącznik???
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 19:04 »
pewnie w planie... na 2027r.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 19:17 »
Dobra przychodzą godziny szczytu i widzę tą kolejke autobusów w korku i szlag trafi te 15min. No ale w sumie ponoć w Raciborzu nie ma korków i obwodnica nam nie potrzebna.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 19:19 »
komentarze pod artykułem Jaka przyszłość placu przy Opawskiej-Lwowskiej zablokowane i teraz nikt nie może wytknąć błędu ortograficznego, pisze się jarząb szwedzki, nie jarzomb.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 00:01 » Odpowiedź na komentarz Gość, 19 grudnia 2017, godz. 19:19
Tam jest też inny błąd, mianowicie obsadzenie terenu przy Gamowskiej a nie przy placu na Opwaskiej-Lwowskiej. Będzie więcej smrodu w centrum.
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 19:43 »
Czemu kilka linii jest na działki z PŁ konstyt a wcale ze słowackiego Chełmońskiego? Czy to taki problem?
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 19:43 »
Nowy projekt zakłada 15-18 pętli na każdą z dzielnic. To w przypadku części z nich oznacza taką samą lub nawet niższą (Ostróg osiedle) częstotliwość jak dzisiaj + przymusowa przesiadka na Pl. Konstytucji lub dworcu. Rewolucja w rozkładzie jest potrzebna, ale nie taka, która przy zachowaniu tej samej niskiej częstotliwości dokłada 1-2 przesiadki i jazdę z objechaniem peryferii dzielnic, jeżeli trafi się na kierunek przeciwny do szczytu.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 19:49 »
Zapraszam decydujących do Wiednia jak komunikacja hula. Tanio,wszystkim i co 2 min i ludzie korzystaja. A Racibórz nie poparcie cen i puste autokary jeżdżą. Jak mam dbać kilometr na przystanek czytać czy coś jedzie to mam na to w.......e
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 20:12 » Odpowiedź na komentarz Gość, 19 grudnia 2017, godz. 19:49
Wiedeń jest miastem kilkukrotnie większym, więc nie można porównywać. Ale z Opawą już tak - a tam jest kilka linii trolejbusowych, każda z nich kursuje co 20 min (z osiedla przez centrum do innego osiedla). Zresztą, w polskich miastach wielkości Raciborza też jest znacznie lepiej - z reguły główne linie łączące osiedla z centrum kursują minimum co pół godziny. Bez przesiadek, jednokierunkowych pętli i zmian kierunków zależnie od pory dnia, które dla przeciętnego pasażera oznaczają całkowity zamęt i niemożność zapamiętania schematu tras.
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 19:51 »
Coś tu nie gra. Rozkład jazdy 4B dotyczy chyba trasy 4A..
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 20:16 »
linia nr 7 nie ma takiego przystanku Lotnicza "Rameta" jest przestanek Przejazdowa "Rameta"
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 20:23 »
Nie chcę trolować; wiem, że przywalam się do szczegółu nie mającego nic wspólnego z problemem ale strasznie dziwnie wygląda wrysowana rzeka Odra którą przecinają linie autobusowe w miejscu gdzie nawet nie ma mostu. Oczywiście ładnie, nowocześnie to wygląda... ale to jakieś takie dziwne np linia A, B1, 2
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 21:17 »
to z ostroga na ul.Ocicką, to się mam przesiadać na Dworcu???? nie kumam
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 21:35 » Odpowiedź na komentarz Gość, 19 grudnia 2017, godz. 21:17
Tak, tak. Raz na dworcu i 2-raz na Pl. Konstytucji. I jeszcze miej chętnych będzie na taką komunę!!!!
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 21:39 » Odpowiedź na komentarz Gość, 19 grudnia 2017, godz. 21:17
Jeżeli z Siwonia na Ocicką Cmentarz to dwie przesiadki + w przypadku jazdy w przeciw-szczycie objazd przez Komunalną lub (i) całe Ocice. Nie wiadomo też, czy (poza szczytem) kursujący raz na godzinę autobus z Ostroga, często kursujący autobus dworzec - Pl. Konstytucji i kursujący raz na godzinę autobus z PL. Konstytucji do Ocic stworzą skomunikowany ciąg. Pewnie nie, bo skomunikowanie wszystkiego przy różnych częstotliwościach na różnych liniach jest w praktyce niemożliwe.
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 23:17 » Odpowiedź na komentarz Gość, 19 grudnia 2017, godz. 21:17
z Ocic do Auchan to też tragedia..
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 21:32 »
Nareszciw coś drgnęło. Jak będzie to zobaczymy. Ale na pewno takiej paranoi komunikacyjnej jak obecnie pozbędziemy się na amen. A ci którym przeszkadzają przesiadki? Cha cha. Cha. Nie zwracajcie na nich uwagi. Na całym świecie system komunikacji miejskiej jest oparty na przesiadkach. Ale....Racibórz to twierdza transportu indywidualnego. Dom- praca- sklep- dom. Za jednym kursem..Wyluzujcie. W Katowicach z Brynowa na Załęże przesiadam się na Rynku. W Warszawie z Grochowa na Żoliborz przesiadam się na Politechnice. Ale to Racibórz. Godność. Przesiadaniw zabronione. Amen
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 21:38 » Odpowiedź na komentarz Gość, 19 grudnia 2017, godz. 21:32
Z grochowa na Żolibórz czystej jazdy masz ponad godzinę a tutaj w Racku czystej jazdy 6 minut i 15 minut czekania na przesiadką i znowu 6 minut jazdy i 15 minut czekania - to jest paranoja.
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 21:53 » Odpowiedź na komentarz Gość, 19 grudnia 2017, godz. 21:32
System przesiadkowy jest dobry. Ale pod warunkiem, że wszystkie linie kursują z podobną częstotliwością - w innym przypadku, gdy przesiadka odbywa się z linii często kursującej na kursującą 2 razy rzadziej , oznacza to nietrafienie na dogodną przesiadkę przy co drugim kursie. A taką koncepcję forsuje PK. Dodatkowo zamieszanie ze zmianą kierunku (nie wszyscy pasażerowie jadą zgodnie ze szczytem, a w przypadku Ostroga ruch w szczycie odbywa się w dwie strony - rano do Centrum i do szkół na Ostrogu) oraz chaos z obsługiwaniem pewnych ulic tylko w jednym kierunku - w praktyce przejazd (załóżmy) z dworca na Kościuszki w jedną stronę dobędzie się po najkrótszej trasie, a w drugą stronę z objechaniem Pl. Konstytucji i szpitala - a co jeżeli ten odcinek to tylko część planowanej trasy?
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 22:01 »
Proszę przywrócić bezpośrednie połączenia z Ostroga (Lotnicza Rameta) na Ocicka-Pszczynska!! Co to za wymyślone przesiadki po drodze??
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 22:30 »
a gdzie są pełne rozkłady jazdy?
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 22:45 » Odpowiedź na komentarz Gość, 19 grudnia 2017, godz. 22:30
A gdzie są pełne sale obrad ?! Tak tylko pytam...
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 22:58 » Odpowiedź na komentarz Gość, 19 grudnia 2017, godz. 22:30
bo bez konkretów nie ma o czym gadać?
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 23:00 »
A co z dawną 14 kursującą do Rydułtów? Teraz z Rzuchowa, Kornowaca, Pogrzebienia nie można się będzie dostać do Raciborza. Dzieci chodzą do szkół w Raciborzu, a większość dorosłych pracuje będzie chodzić piechotą ...
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 23:38 »
no właśnie a co linią 14!??????????????????????!!
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 19 grudnia 2017, godz. 23:50 »
Podbijamy pytanie co z linia nr 14?
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 00:13 » Odpowiedź na komentarz Gość, 19 grudnia 2017, godz. 23:50
czas na własny samochód i większe korkowanie Raciborza :)
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 00:54 »
Do kogo żale o korki ?? Do siebie samego ?? Wszystko wypasione wyzarte dobrobyt uszami sika i ble ble i korki.. na autobus. I korki znikną.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 07:39 »
Czy redakcja może żądać pytanie PK co z linią 14???
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 07:49 »
Ten rozkład jazdy zaproponowałem gdy był artykuł o tym, że autobusy jeżdżą puste. Cieszę się, iż wykorzystano mój pomysł bo nie wiem czy jest jeszcze w Raciborzu ktoś kto ma taką kiepełe aby to wymyślić. Pozdrawiam
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 08:29 »
Linia B1 Plac konstytucji 5:26 Linia 5 odjazd 5:25.super Odcinek Plac Konstytucji Opawska galeria wycieczka cały Racibórz. Super
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 08:45 »
Kto układał godziny łączenia na pętlach....jedna linia dociera do dworca o 7 31, a w tym czasie już kolejna odjechała o 7 29. Pytanie do PK w jaki sposób ktoś ma zdążyć do szkoły lub do pracy na godzinę 8. Kolejne autobusy odjeżdżają nie do 5 minut, a dopiero o 7 59?????
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 09:19 »
Fajnie by było gdyby był autobus w lykend do Kuźni raciborskiej przez zawade i nędzę, koło 14 _15
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 09:36 »
A pasbusy będą? Jak tak to wszystko będzie OK.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 11:20 »
Analiza wyjazd z siwonia do rafako Wyjazd6.25 dworzec 6.35 między czasie z dworca do rafako 6.25.i następny 6.58 w rafako 7.12 Wychodząc z domu przy siwonia o godz.6.25 do rafako idę tyle samo co oferuje mi komunikacja miejska porażka
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 19:09 »
To naprawdę jest chore jak mamy dojechać z placu konstytucji na godz 6.00 do pracy do ramety???Nie wszyscy mają samochód panie prezesie PK.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 19:16 »
Prosimy o bezpośrednie połączenie pod zakład ramety tam terz ludzie pracują prezesie .
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 19:32 »
Linia 5 Sudoł prosimy o kursowania przynajmniej do dworca a nie do placu konstytucji no i parę kursów ulica ocicka przczynska do ośrodka zdrowia. A jak w soboty i niedziele???panie prezesie.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 20:52 »
Po większości wpisów czuć, że ta dregengolada która trwa od ponad dwóch dekad ma twać nadal. Wypowiedzi osób zainteresowanych wyłącznie własnym tyłkiem a nie reformą miejskiej komunikacji. Śmiać się czy płakać? Plan jest prawie. Podkreślam prawie genialny. I co najważniejsze zachęcający do podróży na niezbyt długich odcinkach. A to najważniejsza oferta. Skierowana do przypadkowych ludzi, którzy właśnie mogą zapełnić te puste autobusy. " Stare wygi" są oczywiście najbardziej oburzone. I będą dalej. Ale to zaledwie 1-5% mieszkańców. Dlatego nie słuchajcie ich fanaberii. Róbcie swoje. Owszem. Pewne korekty w przedstawionym projekcie rozkładu powinny być uwzględnione. No i koniec Rydułtów czy nigdyś Kuzni. Tam jest PKS i PKP. Ewa
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 21:49 » Odpowiedź na komentarz Gość, 20 grudnia 2017, godz. 20:52
Pani Ewo, pomimo tego iż z reguły ma Pani rację tym razem nie mogę się zgodzić. Proponowany system ma poważne wady, których na pierwszy rzut oka nie widać, a które wprowadzą całkowity chaos. I nie chodzi tu o sam system przesiadek. Uruchamianie autobusów na jednokierunkowej o danej porze dnia pętli oznacza, że pasażerowie z/do przystanków nieodległych od punktu węzłowego będą zmuszeni do objazdu całej dzielnicy, nim do/z takiego punktu węzłowego dotrą (a to dla nich dopiero część zamierzonej trasy). I tak - uczniowie jadący rano do szkół na Ostrogu przed dojechaniem na Królewską objadą cały Ostróg wraz z ulicą Gospodarczą, a pasażerowie z Kościuszki do Dworca (znowu część planowanej dalszej trasy) objadą Pl. Konstytucji, Starowiejską i szpital (ci w przeciwnym kierunku pojadą tylko 1-2 przystanki). Dalej - odwracanie kierunku pętli oznacza, że np. ten sam autobus, tej samej linii,
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 21:49 » Odpowiedź na komentarz Gość, 20 grudnia 2017, godz. 20:52
CD: np. z Siwonia do Dworca Rano będzie odjeżdżał z jednej strony ulicy, a po południu z drugiej. I to co najważniejsze – mniejsza częstotliwość kursowania linii do dzielnic w stosunku do linii śródmiejskich oznacza, że jadąc np. z dworca do Ocic na kurs do Pl. Konstytucji trafi się bez dłuższego oczekiwania (częste linie śródmiejskie), ale na kurs linii 1 z Pl. Konstytucji do Ocic już nie zawsze – bo przy różnej częstotliwości kursowania to skomunikowanie nie może być zapewnione przy każdym kursie z dworca. Skąd pasażer wsiadający na dworcu będzie wiedział, że jadąc najbliższym kursem śródmiejskim nie utknie w połowie planowanej trasy? Linie do dzielnic mają wykonywać ok. 15-18 pętli w ciągu dnia. W przypadku Ostroga i Brzezia – to w ilości kursów bez zmian w porównaniu ze stanem dzisiejszym, a dodatkowy kłopot z przesiadką.
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 21 grudnia 2017, godz. 19:03 » Odpowiedź na komentarz Gość, 20 grudnia 2017, godz. 20:52
Otóż to. Nie wiadomo jeszcze jak z przesiadkami, np czy na Pl. Konstytucji 3 Maja jest przesiadka z tej samej strony co autobus wjeżdza. jeśli nie, to po każdym kursie 15 minut co najmniej trzeba czekać i podróż na sam dworzec będzie trwało godzinę(na piechotę się tyle idzie). Nawet z przesiadkę(czyli z 1 na linię C(jedyna sensowna przesiadka z rana)) jedzie się 40 minut autobusem, gdzie obecnie 3 się jedzie max 30 minut(a wiele ludzi wysiada na ogrodowej i idzie na piechotę, by być szybciej). To totalne nieporozumienie
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 21:50 »
CD: Do centrum Ocic dociera dzisiaj łącznie 26 kursów w dzień roboczy (1, 3, 7) - 18 kursów po zmianach (i żadnego bezpośrednio do centrum) to zatem degradacja. Zmiany są potrzebne, ale nie takie, które wprowadzają jeszcze większe zamieszanie i jeszcze niższą częstotliwość.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 20 grudnia 2017, godz. 22:55 » Odpowiedź na komentarz Gość, 20 grudnia 2017, godz. 21:50
Zgadzam się w pełni. Choć taka jednokirunkowość jest stosowana w wielu małych europejskich miastach. To tutaj rzeczywiście może powstać niezły chaos. Ale plan nie jest całkiem zły. Trzeba sporo poprawić, jak to zwykle z planami bywa. Bo objeżdzanie całego miasta od dworca do świńskiego Rynku, obecnie linią nr 9 jest niestety chore. Szpital też nie jest pępkiem świata. A po zatym jest przecież PKS, który to wszystko może wspomagać. Ale to wymaga minimalnej współpracy. Przede wszystkim oznaczeniowej ( nr linii), rozkładowej ( cykl). Bilety mogą mieć swoje. A miesięczne może wspólne. Jednak trzeba od czegoś zacząć. Bo póki co taksówki w Raciborzu są dość drogie. A na razie to jedyna możliwość szybkiego przemieszczania się w Raciborzu. Ewa
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 21 grudnia 2017, godz. 09:54 » Odpowiedź na komentarz Gość, 20 grudnia 2017, godz. 21:50
Otóż to. Nie wiadomo jeszcze jak z przesiadkami, np czy na Pl. Konstytucji 3 Maja jest przesiadka z tej samej strony co autobus wjeżdza. jeśli nie, to po każdym kursie 15 minut co najmniej trzeba czekać i podróż na sam dworzec będzie trwało godzinę(na piechotę się tyle idzie). Nawet z przesiadkę(czyli z 1 na linię C(jedyna sensowna przesiadka z rana)) jedzie się 40 minut autobusem, gdzie obecnie 3 się jedzie max 30 minut(a wiele ludzi wysiada na ogrodowej i idzie na piechotę, by być szybciej). To totalne nieporozumienie
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 21 grudnia 2017, godz. 08:05 »
Siwonia-Rudzka-Batorego- Podwale-Opawska-Ocicka- Starowiejska. To najbardziej potrzebna trasa. Żadnego wężykowania. Prosto. Krótko i często. Przynajmniej 3-4autobusy na linię. Taki kręgosłup jest potrzebny, bo obsługuje największe osiedla mieszkaniowe i Śródmieście. Ale tylko takt 10minutowy ( poza szczytami 15-20 min) i krótka trasa zainteresuje potencjalnych pasażerów. Druga trasa: Szpital- Głubczycka- Mariańska- Ogrodowa- Staszica- Kolejowa- Batorego- Bosacka- Rybnicka- Auchan. To powinna być podstawa linii komunikacyjnych w mieście. To tylko 2 linie. Pozostałe 8 może wężykować do każdego zakamarka. No i PKS. Niech obsługuje Markowice, Sudół, Brzezie. Przecież ma tam sporo kursów. Rydułtowy też. Józek
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 21 grudnia 2017, godz. 09:52 » Odpowiedź na komentarz Gość, 21 grudnia 2017, godz. 08:05
jeszcze Ocice dodaj do tej listy. To duży rezerwuar ludzki
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 21 grudnia 2017, godz. 17:19 »
Gosciu pomysl co piszesz markowice brzezie Sudoł to dzielnice raciborza i tam zawsze jeździ i jeździł podmiejski to raciborz a pks tylko przejezdza przez te dzielnice i nie czepiaj sie do dzielnic jak nie masz pojęcia jak to działa.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 21 grudnia 2017, godz. 20:35 » Odpowiedź na komentarz Gość, 21 grudnia 2017, godz. 17:19
Dlatego niech w koncu PKS sie obudzi i zacznie traktowac te dzielnice jak podmiejskie miejscowosci. Bo to nieladnie.
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 21 grudnia 2017, godz. 18:33 »
Własnie pks tylko przejeżdża .Kierowcy nieraz olewają przystanki.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 21 grudnia 2017, godz. 18:37 »
Jak plan jest taki super to dlaczego mam ,np. z placu konstytucji do dworca jechać prawie godzinę Z sudoła mam dzieciaka wyganiać o 6:00 co by zdążyło na 8:00?
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 21 grudnia 2017, godz. 18:43 »
Piszecie też , że taki system działa w dużych miastach ,no właśnie w dużych, gdzie autobus goni kolejny autobus.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 22 grudnia 2017, godz. 18:55 »
No to bedziemy mieli niezle cyrki komunikacji podmiejskiej w raciborzu czeba bedzie sprawę dla reportera sprowadzic panią jaworowicz z telewizja.biedni emeryci nie beda wogule nic wiedziec gdzie kaj wsiasc .
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 22 grudnia 2017, godz. 19:49 »
Po co kogokolwiek sprowadzać. Wystarczy jedynie logistyczna współpraca PKS i MPK i mamy komunikację publiczną na najwyższym poziomie. Ale wiadomo że "suenieda". Bo " sienieda",bo sie niechce. Bo po co ? Ponumerować PKS-y, zreszta do Wodzisławia już mają. To pierwszy krok. Nauczyć kierowców PKS że na terenie miasta mają jezdzić jak MPK,a nie "przelatywać" przystanki, nierzadko przed czasem. Udostępnić stanowiska na dworcu dla MPK, zeby te nie robiły pirietów na Batorego. No i sensownie opracowac rozklad jazdy. Owszem, dojazdy do szkól to priorytet. Ale w skali całego dnia to raptem kilka godzin. Co w tym czasie? Siesta, Czy kursy gdzieś tam, bo tam ciotka, a tam kuzyn.......Pora na ewolucję komunikacji publicznej w Raciborzu. Pora najwyższa, bo.........@
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 14 stycznia 2018, godz. 10:51 »
No i z niepełnosprawnym dzieckiem będę jechać do szkoły dwa razy dłużej, objeżdżając całe miasto. W dodatku na pierwsze lekcje nie mamy szansy zdążyć... Do tej pory byliśmy dzięki komunikacji miejskiej dosyć samodzielni, teraz, patrząc na proponowane rozwiązania, zostaje nam taksówka ( ale kogo na to stać ) Jestem po prostu załamana.Te niekompatybilne centra przesiadkowe są delikatnie mówiąc nieprzemyślane.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 14 stycznia 2018, godz. 10:57 »
Zamienił stryjek siekierkę na kijek jak mówi przysłowie. Teraz autobusami miejskimi będą jeździć chyba tylko zdeterminowani lub ... miłośnicy długiej jazdy dla samej jazdy.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 14 stycznia 2018, godz. 11:36 »
Teraz więcej ludzi przesiądzie się do samochodów osobowych i będą jeszcze większe korki. Mało kto chce ryzykować spóźnienie do pracy czy inne zajęcia, bo musi objechać całe miasto lub postać w centrum przesiadkowym.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 14 stycznia 2018, godz. 11:51 »
Dlaczego na przystankach brak informacji o zmianach w komunikacji miejskiej? Było by dużo więcej niezadowolonych gdyby ludzie (zwłaszcza starsi) zobaczyli konkretnie jakie im się udogodnienia w poruszaniu po mieście proponuje?
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 14 stycznia 2018, godz. 12:24 »
Ok. Moze do konca ta " rewolucja" nie jest idealna. Ale prosze. Jakie pomysly macie na obecna patologie komunikacyjna. Tylko juz dosc pierdol. Bo niw zdaze, bo z Siwonia na Zorska, bo przez szpital, bo pezesiadka......Moze zostawic co jest i garowac godzine na przystanku. Albo znac rozklad. Tak. Tak. Ta metoda mozecie isc do tylu. I dbac o wlasna dupe. To ze kazdy chetny z dworca na sw rynek nie bedzie czekal to nie istotne......
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 14 stycznia 2018, godz. 17:32 »
Ale teraz też trzeba będzie gaŕować na przystanku tylko zamiast blisko domu to na Batorego albo na Konstytucji! Takie coś jest może dobre dla młodych i silnych!Chociaż oni po prostu pójdą na piechotę, albo przesiadą się do własnych aut.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 14 stycznia 2018, godz. 22:48 »
Suduł - Miedonia , Zostawcie PROSZĘ
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 15 stycznia 2018, godz. 19:39 »
Ale miało być lepiej dla pasażerów, czy chcecie po prostu zamknąć to przedsiębiorstwo, bo już w ogóle mało osób będzie jeździć ?
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Reklama
Gość (Aby podpisać komentarz swoim nickiem musisz się zalogować)
Pozostało (1000) znaków do wykorzystania
Aby potwierdzić, że jesteś człowiekiem kliknij telewizor
Partnerzy portalu
  • Dentica 24
  • ostrog.net
  • Szpital Rejonowy w Raciborzu
  • Spółdzielnia Mieszkaniowa
  • Villa Rubinstein
  • Apteka w sieci
  • PGL DOM Sp. z o.o.
  • PWSZ w Raciborzu
  • Zajazd Biskupi
  • Kampka
  • Margomedia - studio graficzne, projektowanie stron internetowych, reklama, druk
  • Ciepły dom
  • USG Ostrowicz
Numery archiwalne
Pokaż listę wszystkich numerów »
Numer archiwalny Naszraciborz 03 2018 [466]
Naszraciborz 03 2018 [466]
dodano: 19.01.2018
Numer archiwalny Naszraciborz 02 2018 [465]
Naszraciborz 02 2018 [465]
dodano: 12.01.2018
Numer archiwalny Naszraciborz 01 2018 [464]
Naszraciborz 01 2018 [464]
dodano: 08.01.2018
Numer archiwalny Naszraciborz 52 2017 [463]
Naszraciborz 52 2017 [463]
dodano: 22.12.2017
Najnowsze oferty
Zobacz wszystkie
Raciborskie drogi do polskości
Tygodnik Nasz Racibórz
największy regularny nakład w powiecie raciborskim.
Co piątek w ponad stu punktach i największych zakładach pracy 10-13 tysięcy egzemplarzy gazety!
Kliknij i Czytaj wydanie cyfrowe »
Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj nasz newsletter!

Akronis | Aktualności | Biznes | Co to jest konto prenumeratora? | Drukarnia NaszRaciborz.pl | Ekologia | Felietony | Filmy | Baza firm | Foto na płótnie | Głubczyce | Gotowanie | Grud | Historia | Kącik dietetyka | Kontakt i reklama | Książki | Kultura i edukacja | Metamorfozy | Moda & uroda | Motoryzacja | Nabór do przedszkoli | Raciborski Rynek Nieruchomości | Noworodki | Ogłoszenia | Ogłoszenia urzędowe | Patrol24 | PGL DOM | Polityka dotycząca Plików Cookies czyli tzw "ciasteczek" | PRD | Raciborska Telewizja Kablowa | Raciborskie drogi do polskości | Rafako | Regulamin | SM Nowoczesna | Sport | Strony Partnerskie | Styl życia | Szpital Rejonowy | Telegraf | Turystyka | Wiara | Zdrowie | Zwierzęta
Projekt i wykonanie © Margomedia Sp. z o.o.
Portal www.naszraciborz.pl wykorzystuje pliki cookies, czyli tzw "ciasteczka". W przypadku braku akceptacji korzystania z plików cookies prosimy o opuszczenie strony.
Zamknij