Nasz Racibórz - Raciborski Portal Informacyjny i bezpłatny tygodnik drukowany. Wiadomości z Raciborza, aktualności, telewizja regionalna, ogłoszenia, baza firm, kultura, sport, biznes, zdrowie, noworodki i nieruchomości.

Dzisiaj jest: środa, 18 lipca 2018 r.Imieniny: Aleksego, Bogdana i Martyny
Aktualności
Pokaż listę wszystkich wiadomości »
Reklama
Reklama
Tagi:
Komentarze społecznościowe
Komentarze portalu (50)
majka
majka » 18 maja 2012, godz. 11:23 »
Właśnie mam dylemat, które liceum wybrać, I czy II? Profil biologiczno-chemiczny. Może ktoś mnie wspomoże opiniami dot. tych szkół?
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Majko
Majko » 18 maja 2012, godz. 12:04 »
Niestety już teraz musisz wybrać to co być może będziesz musiała robić całe życie więc trzeba spojrzeć na jeszcze jeden szczebel wyżej- jaka szkoła wyższa będzie Cię interesowała. Jeśli chcesz skończyć uniwerek albo iść na np. medycynę wybierz LO gdzie lepiej przygotują Cię do matury z np. fizyki. Jeśli interesują Cię np. rzeczy techniczne i chciałabyś wybrać się na np. kierunek w stylu technologia chemiczna, lepiej wybrać technikum gdzie z kolei zdobędziesz jako taką wprawę w czynnościach manualnych w np. laboratorium. Poza tym, w tym roku wchodzi reforma wg. której w 1 klasie wszyscy (LO, technika i zawodówki) mają mieć takie same zajęcia ogólnokształcące a rozszerzenia wybiera się dopiero w 2 klasie. Więc ma się dodatkowy rok w czasie którego teoretycznie można przenieść się do dowolnej szkoły.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
LO II
LO II » 18 maja 2012, godz. 12:10 »
Chodzę LO nr 2 i mogę ten profil polecić: biol-chemy razem z mat-fizami trzymają wysoki poziom. Mat-ger i biol-ger: tegoroczne eksperymenty, dopiero się okaże jak te klasy u nas funkcjonują. A społeczne i humany szczerze odradzam: poziom niski, tak szczerze dla ludzi którzy chcieliby do liceum, ale do niczego się nie nadają ;)
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
MOMENT
MOMENT » 18 maja 2012, godz. 12:12 »
@Majko, nie uczyli Cie w szkole czytania ze zrozumieniem?
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
majka
majka » 18 maja 2012, godz. 12:15 »
Dziękuję za odpowiedź. Ja już decyzję podjęłam i napewno będzie to LO. Tylko słyszałam bardzo różne opinie o szkołach, w jednej chemia na niskim poziomie, w drugiej co innego. Może osoby, które uczęszczają do I lub II mogłyby mi coś podpowiedzieć:) Planuję studia w kierunku medycyny
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
majka
majka » 18 maja 2012, godz. 12:19 »
Liczyłam właśnie na takie opinie jak w stylu LO II, dziękuję Ci serdecznie:) A na złośliwości ze stony innych też się przygotowałam;)
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
nick
nick » 18 maja 2012, godz. 12:25 »
majka powodzenia, i nie przejmuj się debilem który podpisuje się MOMENT
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
MOMENT
MOMENT » 18 maja 2012, godz. 12:27 »
Moj wpis wcale nie byl do majki tylko do MAJKO, czy to naprawde tak trudno pojac? @majka biol-chem w II LO chyba najlepiej Pozdrawiam
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
majka
majka » 18 maja 2012, godz. 12:34 »
To się porobiło:) byłam pewna, że to do mnie:) chyba faktycznie ta nauka w szkołach jest teraz do bani:) ale cóż, nie mamy na to wpływu. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi. A decyzja co do wyboru szkoły jest naprawdę trudna bo trzeba później wziąść na siebie jej konsekwencje:) Może ktoś z LO I się odezwie? :)
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
civa
civa » 18 maja 2012, godz. 12:57 »
a owszem, ktoś z I LO się odezwie:) ja jestem tegoroczną maturzystką, chodziłam do klasy mat-fiz, zdecydowałam się na zdawanie biologii i chemii (planuję medycynę), pomimo tego, że na swoim profilu nie miałam tych przedmiotów za dużo. muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolona - miałam wspaniałą nauczycielkę z chemii, która nie żałowała maturzystom swojego czasu, organizowała dodatkowe kółka, poza tym mogliśmy chodzić do niej na jej lekcje z klasami biol-chem. podobnie zresztą z biologii. co do matematyki - też jestem strasznie zadowolona, pisałam maturę także z niej i liczę naprawdę na wysoki wynik.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
HH
HH » 18 maja 2012, godz. 13:09 »
Właśnie skończyłem II LO na profilu mat-inf. Tą szkołę mogę polecić z czystym sumieniem. Matematyka rozszerzona na wysokim poziomie, fizyka także. Informatyka jest rozszerzona, ale prawie żaden jej nie zdaje na maturze. Według mnie najlepsze kierunki to właśnie mat-fiz, biol-chem i mat-inf. Od zawsze najlepsi uczniowie w szkole są na profilu biol-chem. Humanistyczne klasy i społeczno-prawne znowu są bardziej przygotowywani pod kątem rozszerzonej historii i wosu, ale za to tracą na matematyce. Osobiście polecam właśnie te pierwsze trzy kierunki. Nauczyciele bardzo mili, potrafią przygotować do matury.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
szk
szk » 18 maja 2012, godz. 13:43 »
Szkoda, że nie ma linku do artykułu z wyborczej o popularności szkół zawodowych technicznych. Dwa tygodnie temu bardzo dobry artykuł o tym że teraz warto uczyć się w technikach, które dają lepsze przygotowanie do studiów, nabywa się doświdczenia zawodowego. Można poczytac na stronach wyborczej, polecam.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
majka
majka » 18 maja 2012, godz. 13:57 »
dziękuję civa za wpis, zależy mi właśnie na chemii a słyszałam, że w II jest z nią problem.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
LO II
LO II » 18 maja 2012, godz. 14:19 »
Myślę, że u nas jest problem z chemią, ale u klas nie-biologiczno-chemicznych. Oni mają laboratorki, sami wykonują doświadczenia, a w innych klasach chemię może i faktycznie się olewa, bo "po co im?". Głównie zależy od nauczyciela, na którego się trafi, ale tak wszędzie jest ;)
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Absolwent
Absolwent » 18 maja 2012, godz. 14:25 »
Tylko Mechanik reszta się chowa :D
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
do liceum
do liceum » 18 maja 2012, godz. 14:51 »
tylko matoły uczą się w liceum. Co z tego, że poziom wysoki jak nie macie fachu w ręku? Kto powiedział, że skończycie studia i będziecie go mieli? Teraz liczy się praca i doświadczenie - wykształcenie może przyjść potem
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
dawno po maturze
dawno po maturze » 18 maja 2012, godz. 16:00 »
już nawet po studiach i wg mnie nie było znaczenia do jakiego LO się poszło, mówię o tym jak sobie później ludzie radzili na studiach. Nieważne czy 'jedynka' czy 'dwójka' wszyscy dawali tak samo radę. Idź tam gdzie Ci się bardziej podoba, może ze znajomymi podejmij decyzję... Jak będziesz chciała się czegoś nauczyć to nauczysz się w każdej szkole, jak będziesz chciała prześliznąć się przez wszystkie klasy to też w każdej szkole się uda. Wszystko zależy od Ciebie. Ważne żeby się w tej szkole dobrze czuć. Ja uczyłem się w LO I i nigdy nie zamienił bym tej szkoły na żadną inną. Tylko dlatego, że ekipa wtedy była super. Zanim mnie ktoś zbeszta to zaznaczam, że porównuję LO I z LO II nie biorę pod uwagę innych szkół.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
zWrocławia
zWrocławia » 18 maja 2012, godz. 16:36 »
technika pacany technika ! coraz ich mniej a są potrzebne,co prawda rok dłużej ale macie i zawód jak w zawodówce i możecie cisnąć na studia jak LO,jeśli wybierzecie technikum i następnie mądre studia(nauki ścisłe a nie filologię,europeistykę i etc.) i nauczycie się porządnie drugiego języka (angielski to już teraz podstawa więc trzeba trzaskać np. rosyjski,hiszpański/portugalski(ze wzgl. na amerykę południową),chiński,koreański,indyjski itp.(patrząc na wzrost gospodarczy i wymianę handlową z Polską) to po 5 latach trudów i wyrzeczeń w porównaniu do innych studentów będziecie kimś...a wasi tępi koledzy i koleżanki którzy wybrali bezmyślnie studia będą trzaskać biedę lub w najlepszym wypadku trzaskać kanapki w McDonald...Prawda jest taka,że to od was zależy czy poświęcicie nauce naprawdę swój czas w średniej i wyższej szkole,bo to od tego będzie zależeć czy do Holandii będziecie jeździć jako turyści zwiedzać ten piękny kraj czy jako polscy dorobkiewicze na papryczki za 5 euro..Więc uczcie się młodzi bo konkurencja coraz większa,a techniczne czy nauki ścisłe warto robić bo nawet wśród znajomych prowadzących firmy zaobserwowałem że na stanowisko nawet nie związane z ścisłą wiedzą wolą zatrudnić studenta polibudy czy wydziałów ścisłych uniwerków niż "ekonomistów" z ekonomików czy filologów bo ludzie uczący się nauk ścisłych poradzą sobie tak naprawdę na każdym stanowisku,jed
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
zWrocławia
zWrocławia » 18 maja 2012, godz. 16:40 »
jedynie będą potrzebować doszkolenia...a humanistom życzę szczęścia...bo poza ludźmi z znajomościami większość z nich kończy zbierając szparagi czy inne dziadostwo w zachodnich krajach lub oczekują w kolejce pod najbliższym pośredniakiem...
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
absolwent technikum
absolwent technikum » 18 maja 2012, godz. 17:03 »
Ja również polecam technikum. Zawsze ma się jakiś fach w ręku. W naszym kraju nigdy nie wiadomo, czy za 3-4 lata kogoś będzie stać na studia. Rodzice mogą stracić robotę i co ? Zostaniecie bez zawodu. Ewnetualnie podejmiecie pracę i zaczniecie jakieś studia zaoczne, a tu... zazwyczaj o żadnym poziomie nie może być mowy. W każdym bądź razie nie do porówniania ze studiami dziennymi. I gdzie się podzieją Wasze ambicje? Lepsze jest więc technikum, bo można iść na studia lub w razie czego- łatwiej dostać robotę.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
I Lo
I Lo » 18 maja 2012, godz. 17:41 »
Ja też jestem tegoroczną maturzystką i muszę przyznać, że gdybym miała jeszcze raz wybierać szkołę, to na pewno byłoby to I Lo :) wiadomo, jak wszędzie są gorsi i lepsi nauczyciele, ale ogólnie jestem zadowolona z kadry nauczycielskiej, sal lekcyjnych i ogólnie realizowanych kółek, zajęć dodatkowych czy wycieczek (tylko w tym roku zaliczyłam wycieczkę na Ukrainę i do Warszawy, a to nie wszystkie, które były oferowane), atmosfery, klasy i znajomych.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
licealistka
licealistka » 18 maja 2012, godz. 18:22 »
Jeśli planujecie iść na politechnikę, nie polecam technikum, fachu nauczycie się na studiach, za to po technikum może być problem z matematyką. Lepiej wybrać mat-fiz.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Alf
Alf » 18 maja 2012, godz. 19:06 »
Wszystkim zastanawiającym się nad wyborem szkoły mogę polecić jedno - wybierzcie taką, która pozwoli Wam później robić to co lubicie i co Was interesuje! Nie ma nic gorszego niż męczyć się zakuwając rzeczy, które Was kompletnie nie zajmują. Co więcej, w takiej sytuacji macie też marne szanse by zdobyć dobrą pracę (bez względu na to czy wybierzecie LO czy szkołę zawodową), bo nigdy nie będzie się naprawdę dobrym pracownikiem robiąc coś, do czego się nie ma "serca". I nie zwracajcie uwagę na to jakie zawody są "trendy" lub w jakich zawodach podobno poszukuje się pracowników! Szkołę skończycie za 3-4 lata, jeżeli pójdziecie na studia, to minie następnych 5-6 lat. NIKT Wam nie powie jak będzie wówczas wyglądał rynek pracy. Pamiętajcie o tym! I powodzenia!
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
studentka.
studentka. » 18 maja 2012, godz. 19:37 »
jestem studentką. ludzie na studiach po liceum nie mają żadnego pojęcia , sa zawsze w tyle i poniżej tych z technikum. Mając technika na studiach jest sie już kimś :) pozdrawiam
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
do studentki
do studentki » 18 maja 2012, godz. 20:13 »
Masz rację. Ja skończyłam technikum i jakoś problemów z matematyki na studiach nie miałam. Natomiast koleżanki z liceum miały OGROMNE problemy z przedmiotów technicznych. "Licealistka" chyba nie wie co mówi... Życzę jej wszystkiego co najlepsze i mam nadzieję, że na politechnice nie będzie musiała zmienić zdania :)
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
obserwator
obserwator » 18 maja 2012, godz. 20:20 »
Czas na technika! Pozdrawiam komentatorów, którzy myślą tak pozytywnie. Absolwent liceum to gostek pukający do pośredniaka. Marna wizja...
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
FiFi
FiFi » 18 maja 2012, godz. 20:37 »
Teraz po reformie w technikum nikt nie straci na macie, bo będzie rozszerzona tak jak na mat - fiz, jeśli ktoś wybierze ten przedmiot w drugiej klasie i drugi np. fizykę. A dodatkowo jeszcze będzie miał kwalifikacje zawodowe czyli zawód w ręku.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Br
Br » 18 maja 2012, godz. 21:01 »
Święta racja. Ogólniak to ogólniak, nie wiesz jak ułoży się życie. Być może po szkole średniej życie zmusi Cię do tego aby iść do pracy, a wtedy zdobyty zawód będzie cenniejszy niż świadectwo z LO. A dla chcącego nic trudnego, na studia zawsze można się wybrać.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
1LO/2LO
1LO/2LO » 18 maja 2012, godz. 22:05 »
Moja koleżanka, która chodzi do LO2, na profil biologiczno-chemiczny, powiedziała mi, że trochę żałuje decyzji wyboru tej szkoły, ponieważ biologia jest super, czego już niestety nie może powiedzieć o chemii - co chwilę wypada, a sam nauczyciel ma problemy z dotarciem do uczniów i często zdarzają mu się pomyłki, ale ogólnie ponoć na innych profliach jest tam lepiej i panuje miła, przyjazna atmosfera.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
xyz
xyz » 18 maja 2012, godz. 22:21 »
Z autopsji mogę powiedzieć, że biologia na biol-chemie w II LO jest na naprawdę wysokim poziomie, nauczycielka przykłada się do pracy i widać, że zależy jej na naszej maturze. Jeżeli ktoś w przysłości stawia na chemię, to może mieć z tym problem, jeśli nie stać go, albo nie ma wystarczająco dużo czasu na porządne korepetycje. Co do matematyki, to wszystko zależy od nauczyciela. Jeżeli traficie na panią Bogusz, to nie musicie się niczego obawiać- potrafi i chce nauczyć.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
do 1LO/2LO
do 1LO/2LO » 18 maja 2012, godz. 22:28 »
...albo innemu nauczycielowi chemii zdarza się częściej L4 niż obecność, więc w efekcie klasa w sumie z pół roku nie ma chemii. Z biologią przyznam tobie i 'xyz' rację - o maturę nie ma się co martwić. A z tego co mi wiadomo, ci którzy przystępują w biol-chemach do matury z chemii zdają ją bardzo dobrze. Może jednak nie jest aż tak źle, albo uczniowie w LO2 są wyjątkowo zdolni ;)
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
P.S.
P.S. » 18 maja 2012, godz. 22:39 »
Owszem w dobie socjologów, pedagogów, politologów i reszty "magistrów od niczego" fach w ręku to bardzo dobra rzecz i naturalną rzeczą jest, że większość społeczeństwa powinni stanowić fachowcy i rzemieślnicy. Ale nie wrzucajcie wszystkich licealnych klas do jednego worka! Klasy matematyczno-fizyczne i biologiczno-chemiczne mają bardzo wysoki poziom i to jest miejsce dla tych najzdolniejszych, którzy w technikach zwyczajnie by się zmarnowali. W końcu tak samo potrzebujemy lekarzy i inżynierów, a są to bardzo trudne zawody i wymagają odpowiedniego przygotowania i wielu lat nauki. Nie oszukujmy się - nawet typowo techniczne szkoły w Raciborzu czyli Mechanik czy Budowlanka mają matematykę zdecydowanie poniżej wymaganego poziomu - wystarczy spojrzeć na wyniki matur. A przyszłym licealistom życzę dobrych wyborów i zadowolenia z wybranego kierunku!
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
2lo
2lo » 19 maja 2012, godz. 17:08 »
prawda jest taka że raciborskie technika mają słaby poziom, wiadomo. ale warto jest pójść do technikum, bardziej niż do liceum. ale do DOBREGO, w wielkim mieście. polecam 2 lo. nie ma lepszej kadry, wspaniali ludzie, mozna sie przede wszystkim zżyć z ludźmi ze szkoły, w jedynce czegoś takiego nie mają;)
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
do 2lo
do 2lo » 19 maja 2012, godz. 17:18 »
Mówisz, że w technikach jest słaby poziom? Jest różnie. Tak jak w liceum. Są klasy lepsze i gorsze. Jednak w rankingu perspektyw z Raciborza są tylko 2 szkoły: Budowlanka i Mechanik. Gdzie są te elitarne licea?
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
stażystka
stażystka » 19 maja 2012, godz. 20:07 »
jeśli przyszłość to tylko politechnika a jeśli politechnika to tylko szkoła techniczna! Jestem absolwentka II Lo wspominam tą szkołę bardzo źle, przestarzała kadra ped., bez wyczucia i zrozumienia, wbrew pozorom wcale nie wysoki poziom nauczania!
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
do stażystki
do stażystki » 19 maja 2012, godz. 20:45 »
Popieram Cię. Trzy lata w 2LO wspominam bardzo źle. Skonczyłem biol-chem W klasie panował 'wyścig szczurów". Jestem na studiach, radzę sobie dobrze,ale dobrze zdaną maturę zawdzięczam moim paniom korepetytorkom z chemii i biologii a nie paniom które uczyły w szkole. Nie polecam 2LO. Tyle w temacie
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
bilologia I LO
bilologia I LO » 19 maja 2012, godz. 21:33 »
Dla zainteresowanych studiami medycyny w przyszlosci szczerze polecam I LO poziom wysoki nauczyciele naprawde super. przygotowywalam sie do matury z biologi i ciesze sie ze wybralam ten kierunek bo naprawde solidnie przygotowywuja do egzaminu jak i przez caly okres 3 lat wymagaja i naprawde przekazuja wiedze polecam !
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
ja
ja » 20 maja 2012, godz. 09:07 »
nie polecam 2 LO. skonczylem biol-chem ale chemia to byla porazka!. Korki, korki korki ,oto co przygotowalo mnie do egzaminu.jestem studentem medycyny.pozdrawiam
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
pipi
pipi » 20 maja 2012, godz. 13:17 »
Który z mat-fizów jest lepszy? W I LO czy II LO?
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
mat-fiz II LO
mat-fiz II LO » 20 maja 2012, godz. 13:40 »
Bardzo polecam profil matematyczno-fizyczny w drugim liceum. Poziom matematyki bardzo wysoki, często pojawiały się na lekcjach zagadnienia i przykłady nieco wykraczające ponad poziom rozszerzony lub ponad klasę, w której obecnie się uczyliśmy. Z fizyką szału nie ma, 3 godziny w tygodniu to niestety zdecydowanie za mało by zgłębić poziom rozszerzony. Dodatkowo mat-fizy i biol-chemy są uważane za zdolniejszych, więc w praktyce mają rozszerzane wszystkie przedmioty poza wf, co nie jest już takie fajne. To za co najbardziej polecam II LO to atmosfera i ludzie. Wiadomo, że jedni nauczyciele są naprawdę dobrzy, inni no niestety nie, jednak u nas jest duża doza krytycyzmu. Uczniowie często mówią co jest nie tak, co im się nie podoba, a ci z I LO sprawiają wrażenie nadętych samochwał. (co zresztą wynikło już tutaj w komentarzach - II LO wprost mówi, że z chemią nie jest najlepiej, za to w I LO jest pod każdym względem fantastycznie). "Ach, u nas jest wszystko super", "nie zamieniłbym tej szkoły na żadną inną", "ach, najlepsza ze wszystkich" - nos w chmurach i wszyscy, którzy nie chodzą do kasprowicza to frajerzy. Sorry, ale tak was w Raciborzu odbieramy...
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
eeeeee
eeeeee » 20 maja 2012, godz. 14:10 »
wiadomo, że kierunki techniczne to teraz coś, ale może by jak jednak nie nazywac licealistów "matołami" itp, bo kiedy się samemu nie wie, co robić w życiu, a jest się pewnym, że chcę iść na studia - tak jak np. ja - to lepiej iść do liceum niż do technikum. a studia to nie tylko filologia, europeistyka i pedagogika, na kierunki techniczne i inżynierskie na politechnikę idzie mnóstwo licealistów i dają sobie radę, nawet jeśli pierwszy rok jest dla nich trudniejszy niz dla absolwentów np. budowlanki. ;) a co do uczniów LO1, to @mat-fiz, oni po prostu są zadowoleni ze swojej szkoły. jakoś nie zauważyłam sformułowań typu "nie zastanawiaj się nawet, idź do LO1!" czy "LO2 może się przy nas schować". zluzujcie trochę bo z tego, co zauważyłam na dniach otwartych i targach szkół to Wy tam w LO2 ciągle narzekacie jacy to ludzie w LO1 nie są zadufani w sobie. a w LO1 z kolei po prostu nie interesują się Waszą szkołą i ani razu nikt nie powiedział mi, że są od Was lepsi. chyba lepsza ich ignorancja od Waszego hejta :)
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
do "eeeeee&quot
do "eeeeee" » 20 maja 2012, godz. 14:41 »
W pierwszej części cię popieram. I to wcale nie jest powiedziane, że uczniowie z liceum maja większe problemy na politechnikach - cały pierwszy rok służy wyrównaniu poziomów, licealiści nadrabiają praktykę, a ci po technikach uzupełniają teorię. Najważniejsze to mieć chęci i ciężko sobie zapracować na sukces ;) Co do drugiego - tak narzekamy, bo to wcale nie jest przyjemne słyszeć jacy to jesteśmy gorsi. Całe "hejtowanie" nie wzięło się z niczego, poza tym cechą ludzka jest nie darzyć sympatią ludzi zadufanych w sobie. Czym innym jest zadowolenie, a czym innym całkowite idealizowanie. U mnie takie nastawienie pojawiło się jakiś dobry czas temu po dniach otwartych: "jeśli nie pójdziecie do nas do szkoły to już na prawdę nie macie gdzie iść... bo niby co wam zostaje? mechanik? budowlanka?" (bo oczywiście drugiego liceum nawet się nie ujmuje w tak mądrych głowach). Jeśli nastawienie LO1 zmieniło się ostatnim czasem i nie zadzierają już tak solidarnie nosa to bardzo się cieszę ;) Licea mogą ze sobą konkurować, ale na pewno nie powinny się wrogo do siebie nastawiać. Jako przedstawiciel "nieidealnego liceum" szczerze powiem, że np. klasy społeczno-prawnej nie polecam. Ładnie brzmi, nic poza tym. Lepszy porządny zawód niż trzy lata w liceum, po których nie umie się nic konkretnego. A gimnazjalistom tylko życzyć dobrych wyników egzaminów i wymarzonych klas od września!
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
123
123 » 20 maja 2012, godz. 15:11 »
Odwieczna walka I - II LO chyba nigdy się nie zakończy. Jestem tegoroczną maturzystką, skończyłam klasę mat-fiz w I LO i w ogóle nie jestem zdania: "Idź do jedynki, bo jest najlepsza". Każda szkoła ma swoje plusy i minusy. Zarówno w II, jak i I liceum są nauczyciele z powołania, którym zależy na losie uczniów, jak i nauczyciele, którym ten los jest obojętny. Z własnego doświadczenia mogę szczerzę przyznać, że polecam I LO, bo spędziłam w nim naprawdę piękne 3 lata mojego życia. Miałam to szczęście, że trafiłam na nauczycieli z pasją, przede wszystkim matematyki, ale także chemii, czy biologii. Jeżeli chodzi o fizykę, to 3h tygodniowo plus kółka nie wystarczą na bardzo dobre zdanie matury i przygotowanie się do studiów technicznych. Ludzie, piszcie o wadach i zaletach poszczególnych szkół, zamiast tylko i wyłącznie zachęcać do pójścia do swojej szkoły i odradzać inne. A do @majka życzę owocnej nauki od września, w którymś z raciborskich liceum:)
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
majka
majka » 20 maja 2012, godz. 20:01 »
123 dziękuję:) I Wam wszystkim, którzy wyraziliście swoją opinię. Wszystkie uwagi są dla mnie cenne. Pozdrawiam
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
co jest?
co jest? » 21 maja 2012, godz. 08:37 »
Jak z takimi znawcami polemizować? Beznadzieja! Dopiero o wyborze szkoły średniej, odkryli, że szkoła jest od edukacji. Pytanie kogo? Jak czytam komentarze, to świat dalej mnie zadziwia i szokuje.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
OJCIEC
OJCIEC » 21 maja 2012, godz. 20:34 »
Nigdy do Ogólniaka-(producenta bezrobotnych)- bez zawodu, żadnej praktyki - szkoła dla niedojrzałych dzieciaków=wiecznych utrzymanków rodziców.Studentów u nas już za dużo i tak nie mają roboty więc wieczne dokształcanie, przekształcanie lub wyjazd za granicę gdzie godziwie zapłacą za pracę.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
do OJCIEC
do OJCIEC » 21 maja 2012, godz. 21:58 »
Bardzo mądra wypowiedź. Szkoda, że niewielu tak myśli ... A później płacz i do pośredniaka.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
xyz
xyz » 21 maja 2012, godz. 22:36 »
chciałam tylko powiedzieć, że klasy społeczno-prawne w II LO nie są złe. Nauczyciel WOSu (Pan M.) bardzo dobrze potrafi przyswoić nam materiał i tłumaczy świetnie. Nie rozumiem, dlaczego większość krytykuje ten profil.. Można się wiele na nim nauczyć, podstawy prawne, wiedza o społeczeństwie .. Nie jest to zły profil i zgadzam się z opinią, że uczą się na nim ci gorsi. Ale nie wrzucajcie wszystkich do jednego worka, bo jest to nie fair.
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 08 grudnia 2013, godz. 20:36 »
a wie ktoś czy trudno się dostać do II LO ?
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Gość
Gość » 13 stycznia 2018, godz. 11:02 »
Do 2 lo chcą wolorzy samych ich średnia 2.5 Ja mam 2.9 i sie dostałam
Odpowiedz na komentarz
|
Jeśli komentarz narusza Twoje dobra powiadom natychmiast redakcję »
Reklama
Gość (Aby podpisać komentarz swoim nickiem musisz się zalogować)
Pozostało (1000) znaków do wykorzystania
Aby potwierdzić, że jesteś człowiekiem kliknij teczkę
Partnerzy portalu
  • Dentica 24
  • ostrog.net
  • Szpital Rejonowy w Raciborzu
  • Spółdzielnia Mieszkaniowa
  • Villa Rubinstein
  • Apteka w sieci
  • PGL DOM Sp. z o.o.
  • PWSZ w Raciborzu
  • Zajazd Biskupi
  • Kampka
  • Margomedia - studio graficzne, projektowanie stron internetowych, reklama, druk
  • Ciepły dom
  • USG Ostrowicz
Numery archiwalne
Pokaż listę wszystkich numerów »
Numer archiwalny Nasz Racibórz 28-2018-[491]
Nasz Racibórz 28-2018-[491]
dodano: 13.07.2018
Numer archiwalny Nasz Racibórz 27-2018-[490]
Nasz Racibórz 27-2018-[490]
dodano: 06.07.2018
Numer archiwalny Nasz Racibórz 26-2018-[489]
Nasz Racibórz 26-2018-[489]
dodano: 04.07.2018
Numer archiwalny Nasz Racibórz 25-2018-[488]
Nasz Racibórz 25-2018-[488]
dodano: 26.06.2018
Najnowsze oferty
Zobacz wszystkie
Reklama
Raciborskie drogi do polskości
Reklama
Tygodnik Nasz Racibórz
największy regularny nakład w powiecie raciborskim.
Co piątek w ponad stu punktach i największych zakładach pracy 10-13 tysięcy egzemplarzy gazety!
Kliknij i Czytaj wydanie cyfrowe »
Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj nasz newsletter!

Akronis | Aktualności | Biznes | Co to jest konto prenumeratora? | Drukarnia NaszRaciborz.pl | Ekologia | Felietony | Filmy | Baza firm | Foto na płótnie | Głubczyce | Gotowanie | Grud | Historia | Kącik dietetyka | Kontakt i reklama | Książki | Kultura i edukacja | Metamorfozy | Moda & uroda | Motoryzacja | Nabór do przedszkoli | Raciborski Rynek Nieruchomości | Noworodki | Raciborski Bazar | Ogłoszenia urzędowe | Patrol24 | PGL DOM | PK Racibórz | Polityka PRYWATNOŚCI oraz dot. plików cookies | PRD | Raciborska Telewizja Kablowa | Raciborskie drogi do polskości | Rafako | Regulamin | SM Nowoczesna | Sport | Strony Partnerskie | Styl życia | Szpital Rejonowy | Telegraf | Turystyka | Wiara | Zdrowie | Zwierzęta
Projekt i wykonanie © Margomedia Sp. z o.o.
Klauzula informacyjna RODO - polityka prywatności.
Ta witryna internetowa wykorzystuje technologię plików cookie (tzw. "ciasteczek") w celu: administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług, w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). W tym przypadku, cookie przechowuje informację o unikalnym identyfikatorze sesji. "Ciasteczka" nie przechowują danych prywatnych dotyczących użytkownika, takich jak: imię, nazwisko, hasło, lokalizacja lub adres IP. Zamykając poniższe okienko, automatycznie wyrażasz zgodę na wysyłanie cookies do Twojej przeglądarki. Wtedy też, okienko z tą informacją nie będzie pojawiać się ponownie. Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Przejdź do serwisu